Gå til innhold

Min dag i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagen i dag har vært så lang,og enda er den visst ikke over...

I dag skulle vi til Raleigh med lillenusket. Øynene skulle testes.Han har jo brukt briller siden han var 9 mnd gml, og i dag skulle han for første gang sjekke synet om det hadde blitt litt bedre fra +4,5 som det var på begge øyne den gangen.

Timen var klokka 14:00. Tar en time å kjøre dit.

men:

Klokka 10:00 var lillegutten på kjøkkenet,mens jeg var inne på spisestua,og gubben sto ved kjøkkenbenken på tlf. Plutselig sier mannen: "Oi!Han har fått opp skapdøra under vasken,og sitter med kjemikalier!"

:-O Og jeg spurter til,og der sitter han med et par sprayflasker med insektdrepende middel,bleach (klorin) og noe annet. Og det stinket klorin av munnen hans!

Diger dam med rengjøringsmiddel foran han. (hvordan kan sånt skje på 30 sekunder???Vi har tilogmed barnesikring på skapet!)

Gubben slenger på røret og ringer 911.

Får beskjed om at de kan sende ambulanse, men det sa han nei til,da det er hurtigere for oss å kjøre selv.

Hurten og sturten gir jeg gutten vann (sto på flaska at man må gi rikelig med vann) Noe han spytter rett ut.

Han gråt ikke noe,men stinket forferdelig av pusten hans,så vi skjønte at noe hadde gått inn.

Ut av døra i en faderlig fart.Rett i bilen, på med nødblinklys,og tvert til sykehus.

Men etter å ha blitt sjekket av sykepleier, blir vi fortalt at vi må vente.

Vi venter.Venter og venter, mens jeg blir mer og mer irritert!

Går og spør:Hvor lenge må han vente??Han kan jo ha svelget klorin!

)¤#""&%¤#(/&()/&%% ville jeg si,men sa det ikke. Man er oppdratt til ikke å banne...

3 stykker foran oss.

De tar inn en tenåringsgutt med skadet fot. Hæ??!! Der jeg jobbet før hadde da virkelig barn med kjemikalier innenbords førsterett til å gå inn i akutten pga at det er farligere enn mange andre ting som kan vente!

Vi venter.En time. To timer(!!) Og endelig, 3 timer etter får vi jammen lov å komme inn. Da har jeg i mellomtiden ringt øyelegen hans, og forklart at om vi kommer,blir det sent.

Legen sjekker han,og konkluderer med at hvis han hadde drukket mye,hadde han allerede vært blemmete inni munnen etter 2 timer.

(eller død,tenkte jeg med meg selv!)

Sjokkert over at de ikke tok han rett inn, men det er nå så...

Heldigvis og takk og pris gikk det bra!

Nå skal ALT av kjemikalier høyt,høyt opp. På vaskerommet!

Kom oss endelig til øyelegen. Øynene blir dryppet med de dråpene som gjør at de utvider seg (pupillene altså). Han skreik.Nå var det visst nok for han...

25 minutter etterpå sjekkes øynene.

Jeg var så spent =o) Håpet at synet hadde blitt litt bedre....men nei,nå er det +5,00 i styrke!

Kommer hjem,og må skynde meg å lage noe mat til meg og ungene. Gubben orket ikke mat,for nå var han dårlig...så vondt hadde han det,at han ringte svigerfar. Om han kan være så snill kjøre han til sykehuset?

I mellomtiden drar jeg til PTA meeting på skolen. Etterpå er det åpent hus der. Bare meg og 9 åring som dro. Må gi han 100% alenetid noen ganger, så 15 åringen var barnevakt til småen.

Kommer hjem klokka 20:00. Ingen mann hjemme enda. Lillegutt hadde skreket og skreket, så jeg måtte kose litt med han og legge han selv.

Så sendte jeg storebror til sengs.

Nå er klokka halv ti. Og enda er ikke mannen min kommet hjem fra sykehuset...Håper de ikke legger han inn.

Nei,denne dagen vil jeg ikke ha tilbake!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei, så skremmende, ukoselig og trist..... Hva skal man si?

Stor klem sendes øyeblikkelig!

Skrevet

Takk for klem. Den kommer godt med =o)

Enda ingen mann. Hmm..Må være mange der i kveld. Han har vært borte i mange timer.

Nå sover alle barna =o)

Glad det gikk bra med minstemann.På tross av at brilleglassene blir sterkere.Det blir liksom peanuts i forhold til hva som kunne skjedd..

Skrevet

Ja, det er jo også en vei å se på det på... Briller er ingen sak da nei.. Men kjedelig nok! Men har de et håp om at han vil vokse det av seg altså? *håpe*

Men mannen din da... Han har ikke en mobil med seg eller noe? Så du kan nå han? Eller faren som kjørte han dit?

Skrevet

Stefaren hans som kjørte han dit, og han har mobil.Men jeg tror ikke han har den med seg, og hvis jeg ringer, vekker jeg da isåfall svigermor (ikke bra!!)

De har nettopp kjøpt mobiltelefon, og er rundt 80 begge to, og bruker den som hustelefon,så jeg tviler han har den med.

Ikke sett noe til han enda...

Ofte lang ventetid på akutten. Spesielt om de tar MRI eller CT på han.Da tar det enda lengre tid.

Skjønner ikke at de ikke bare kan operere han...

Skrevet

Huff, jeg føler skikkelig med deg nå altså.. Ikke lett å vite da nei. Om det går an å spørre, hva er det som feiler manen din? jeg forstår det som at det er noe dere kjenner til?

Skrevet

Huffamei Northernlights.

For en fæl dag. Kan godt forstå at du ikke vil ha denne dagen tilbake!

Skremmende med kjemikalier, og helt utrolig at de små klarer å få opp dørene, til tross for barnesikring.

Og er jo helt utrolig at dere ikke kom rett inn da dere kom på sykehuset. Kan jo lure på hva de tenker noen ganger.

Håper dagen idag blir bedre iallefall!!

Hvis jeg ikke husker helt feil, så er gutten din omtrent like gammel som min? Husker igjen nicket ditt fra Bim. Stemmer det at han nærmer seg 2 år?

Skrevet

Uff for en dag. Bare en liten tanke..med så mange barn som du, har du ikke forlengst lært att kjemikalier alltid skal stå høyt oppe? Barna lærer de sikringene fort...

Men huff, lurer fælt på dette med mannen din nå da. Gi tilbakemelding!!!

Skrevet

Uffda - det hørtes jo virkelig ut som fredag 13. det der:o( Håper det går fint med mannen din da og at du slipper flere sånne dager.

Klemmer

Skrevet

Learning to fly; joda,jeg har "lært" det, og brukt å hatt dem høyt oppe.Men etter at vi flyttet hit,så har vi ikke gjort det, for alt sto liksom der når vi kom hit. Men vi hadde en skikkelig god barnesikring på skapet, som han tydeligvis da har funnet ut hvordan man åpner (han er veldig smart,denne her...)

Men fra nå av;høyt oppe på vaskerommet med ALT!

Skumle greier...

Mannen kom hjem nærmere midnatt.

De tok en MRI på han, så det var derfor alt tok så lang tid. Han fikk heldigvis medisiner,sånn at smertene er utholdelige.

Skrevet

masy*med*ny*bolle*i*ovnen; ja,han fyller 2 i slutten av oktober.

=o) Store lille gutten min.

Skrevet

Han har diagnosen spinal stenosis. Opererte nakken i 2001,etter å ha fått et kjøleskap over seg i ei trapp i 1997.

Nå er det nerve i klem på den ene plassen han har en "cage" operert inn, og de vil ikke gå inn igjen.

Men han står nå på,og prøver å få noen til å høre på han.Han er villig tilå risikere at det blir verre...for han føler at det neppe kan bli mere vondt enn det er nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...