Gå til innhold

Haukeland sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som skal føde eller ta ks på kk i oktober? vi venter en jente 22 oktober:) gleder oss masse og skal bli godt å bli ferdig. For tiden sover jeg ikke om natten, derfor jeg sitter innpå her nå,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det jente og, termin 7 oktober :)

( forhåpentligvis før ). Bestemte oss på føden, ikke særlig lyst å komme inn på storken første gang. Hva blir det på deg da? Hvis de ikke setter i gang ombygning på storken i mellomtiden da?

Skrevet

På meg blir det føden. Det er min nr 3, og jeg fødte 2 mann på storken og hadde ikke noen hyggelig opplevelse der. Men det var nok fordi fødselen ikke gikk som den skulle. Alt skal være så naturlig på storken at når jeg fødte der sist og det holdt på å gå galt med babyen hadde de ikke dette overlevese bordet der inne og det er langt og gå rett over gagnen på føden for å hente det når en er i en kritisk situasjon. Huff, men det er sikkert flott for de som føder normalt.

Gleder meg til føden jeg, synes faktisk det er kjekt og litt godt å ligge på rom med flere. Ha noen å snakke med og dele litt opplevelser med. gleder meg masse. Lykke til

Skrevet

Hvem vet, kanskje vi treffes der?:) Ang storken, da jeg var på omvisning 13 sept sa de at det ikke var sikker det var mulig å føde der om 4 uker.. de skulle begynne med ombygning eller oppussing eller noe lignende, så det blir mest sansynligvis føden på alle ..

Er det lenge siden du fødte sist? Lurer på tilbudet etter fødselen, vanlig barsel eller familierom på barsel, tenker ikke på hotellet som førstegangs.. har hørt så mange forskjellig om hvem får ligge på barsel / familierom, at nå vet jeg ikke lengre hva er riktig..

Skrevet

ti år siden jeg var på barsel sist:) Jeg vet ikke helt om de har familirom på barsel. Høres for godt ut til å være sant spør du meg, men en vet aldri. Koselig med et familerom og da, med tanke på at far kan være med. Det skal ikke være lett:) Får ikke du heller sove midt på natten?:)

Skrevet

He, he, det er leenge siden jeg sov om natten..bedre å sitte foran pc enn prøve å vri seg i senga uten lykke..

De har vist to familierom på barsel, da kan far være med døgnerundt, betaler da 300-400 kr for mat eller noe slikt.. Har en veninne som jobber på oppvåkningen på kk og hun fortalte at alle kan få det rommet, så lenge det står ledig akkurat da. Bare å si fra ved ankomst føden. Så var det jordmor ( på helsestasjon ) som mente at det er kun de med veldig komplisert fødsel, som fikk sykt barn eller hadde komplisert svangerskap som får familierom. Og til slutt an bekjent ( fikk jente for 1,5 år siden )forteller at vanlig barsel er kun for de med ekstra behov for medisinsk overvåkning etter fødsel, og alle andre som føder normalt havner på barselhotell , at det kan man ikke velge selv. På barselhotell har de jo minimum bemanning beregnet på kvinner som gjør det meste selv, så som førstegangs uten boe erfaring ville jeg heller havnet på vanlig barsel, selv med 3 andre damer på rommet.

Ja, deror lurte jeg på.. men men, får bare spøre hvordan det virkelig er når vi kommer til føden da. Uansett hvor vi blir liggende, så klarer vi oss sikkert hvis bare alt er i orden både med meg og babyen. Erfaring kommer jo med tiden.

Skrevet

Det er hvertfall slitsomt og ikke få sove om natten..holder på og bli sprø.

Tydligvis en del nytt siden jeg var der forrige gang. Men det er jo uansett verdt forsøket og spørre om det er mulig å få et familerom. En har jo ikke noe å tape på det. Dessuten er det vel ikke så mange dagene vi får ligge der om alt er ok. Så nå er kofferten din pakket og klar til take off?:) Det blir jo utorlig spennende.

Skrevet

Har ikke lagt meg ennå, nei :)

ja da , kofferten var pakket for en stund siden, ikke helt klar ennå siden det er jo en del ting man bruker hver dag. Får hive de opp i siste øyeblikket. Men synes det er litt greit å ha ting klar i tilfelle det skjer noe,kan ikke tenke meg hva hadde jeg fått med hvis mannen skulle pakke for meg :)

Har faktisk ikke noe i mot at jenta kommer ut nå.. blir ikke mer klar, og bare mer og mer utslitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...