Maaaamy. Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Svigermor hadde Helvetesild for litt siden. Nå har jeg fått noen sår, blemmer som ligner litt på det hun hadde. Det er helt sikkert ikke det, men det fikk meg til å tenke... Er helvetesild smittsomt? tenker på at det skyldes vannkoppeviruset, som en kan ha hatt i kroppen i mange år... da burde det vel ikke være smittsomt ettersom en kan ha hatt det i kroppen siden en var liten...?? ellers? Noen som vet om det er smittsomt?
Synne&TheTerminator Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Kan si at jeg tro det er smittsomt, min mor jobber med gamle som har det, men det er vist litt som skal til for å først bli smittet... Mer vet jeg ikke=P
Gjest Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Ikke helt sikker på hvordan man får det, men vet at det er et virus som ligger i kroppen og som blir aktivert. Det går kun an å ha det en gang i livet, så sånn sett er det fint å bli ferdig med det som ung. Sårene blir mye verre når man blir gammel. Du bør få det sjekket av lege hvis du er i tvil.
Guttemamman:-) Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Dersom du ikke har hatt vannkopper kan du bli smittet av noen med helvetesild og få vannkopper!Du får ikke helvetesild selv...det er en sykdom som ligger latent på de som har hatt vannkopper som kan bryte ut senere i livet en gang. Dersom du har hatt vannkopper kan du med andre ord ikke bli smittet av hene!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Husker jeg hadde det som liten- som en ettersykdom etter vannkoppene. Trodde ikke det var smittsomt jeg, men er jammen ikke helts sikker. Men jeg fikk aldri sår.... Synes det hørtes veldig likt brannkopper jeg. Kan det være det du har. Da blir det blemmer, og sår, og kan bli smertefullt under sårene. Og det er smittsomt!!!
Libido- Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Helvetesild kan smitte og gi vannkopper. Man kan ikke få helvetesild av å være i kontakt med en person med helvetesild eller vannkopper. Kilde: nettdoktor.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå