Gå til innhold

fun light saft, ødelegger det tennene til barna?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville heller gitt vanlig saft til tullemor og så pusset tenne godt =0)

Skrevet

Det er en del syre i det som tærer på emaljen, men man unngår karies. Men kunstig søtningsstoff må ikke gis til barn under 3 år. Anbefaler heller saft med 96-97% fruktsaft og uten tilsat sukker.

Skrevet

aner ikke, men ville bare si at kunstig søtning ikke er bra og at det frarådes for barn under 3 år.

jeg mener at det er bedre med vanlig saft, helst sånn alla arskim bærpresseri.

vet ikke om du ønsket slik info. men valge og dele det alike vel :-)

Skrevet

Nei, men jeg ville vært veldig skeptisk til gi ungene så mye kunstige søtningsstoffer. Da ville jeg heller gitt litt vanlig sukker i ny og ne. Så¨nn jeg har forstått det skal en ikke gi ungene så mye lightprodukter. De under tre skal hvertfall ikke ha det.

Skrevet

jenta mi går i andre klasse, og har vann med seg til skole + sfo, drikker ikke melk. Så og si hver dag kommer hun hjem uten å ha drukket noen ting, glemmer det sier hun. Det er jo ikke bra for hodet og kroppen å ikke drikke noenting i løpet av så mange timer, så da tenkte jeg at hun kunne få med fun light istf, for når hun har med det husker hun å drikke, merkeligt nok :-)

HI

Skrevet

hva med jus? eventuelt jus som er blandet ut med litt vann. så blir det bare sunt :-)

er ikke sikkert hun merker forsjel en gang

Skrevet

Det er jo verre enn å drikke brus i forhold til tennene. ( Hvis det blir slurker utover hele dagen)

Hva med en ny drikkeflaske? Legge flasken i fryseboksen med vann i kvelden før. Det samme kan du gjøre med en smoothie. Da blir den en fruktslush til lunch.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...