Gå til innhold

Bergans barnehagesekk til 2-åring - Unødvendig luksus eller...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker for tiden ikke sekk i barnehagen, da det eneste vi har med oss er matboksen. Dattera vår har matboks med håndtak og er såå søt når hun går med den til barnehagen, Ser ikke behov for sekk der egentlig. Skitne klær fra barnehagen og rene klesskift til barnehagen tar jeg med ved behov.

Syns likevel dattera vår kunne hatt en bra sekk da. Foreløpig har vi bare en enkel sekk vi har fått i Ole Brumm-klubben, men den har ikke "passform perfekt for henne".

Hvordan er Bergans-sekken?

Noen som har den?

Er den bare en dyr og unødvendig luksus eller veldig bra?

Lurer på om hun skal ønske seg den eller om det er totalt unødvendig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å bruke masse penger på det.Det er jo ikke en sekk de bærer noe særlig på,som de vil som skolebarn senere.

Vi har bare rimelige sekker ,en Sabeltann-sekk og en til vesla som vi fikk fra Foreldre og barn ;-) De henger jo bare på knaggen i parken/barnehagen likevel...

Skrevet

Vi fikk den i barselgave og er veldig fornøyd :) Sitter veldig fint på snuppa og har sånne klips foran på brystet sånn at den ikke detter av om de skal på tur e.l. Vi bruker sekken hver dag vi, har matbokser, ekstra skift og sånt i den til og fra barnehagen. Snuppa er foresten 18 mnd.

Om man trenger sekk når de er på den alderen i det hele tatt vet jeg ikke, men vi synes hvertfall den er veldig grei å ha. Når hun blir litt eldre så skal de jo på endel turer også å da synes jeg det er fint med en god tursekk. Men om jeg ikek hadde fått berganssekken i gave så er jeg ikke sikker på om jeg hadde kjøpt en sånn før hun hadde blitt et år eldre.

Skrevet

Ja, absolutt en fin luksusting man kan ønske seg. Mener de bør ha en god sekk om man går tur, står på ski o.l. privat i alle fall. Er jo stas for barnet å bære sine egne ting.

Skrevet

luksus og luksus, den koster 300 og har den jo i flere år! jeg har kjøpt bergans sekken til min pjokk på 18 mnd. jeg synes det er kjekt med en sekk jeg da, da det stadig er noe som skal tas med/bringes hjem. Men det er jo en vurderingssak for hver enkelt :)

Skrevet

300 kr, ja da hadde jeg ikke tvilt. Bedre å ønske seg det enn enda flere leker f.eks.

Skrevet

Snuppa vår på 2 år har den, og hun synes det er kjempestas! Jeg lurte faktisk på om det var nødvendig, men angrer ikke på at vi kjøpte. Vi er mye på tur i skogen etc. i helgene også, og da er det kjempestas for henne å ha på sekk som pappa har! :-)

Skrevet

gå for berganssekken du.. kjempesekk og du kommer til og ha den i mange år fremover.. kjempegod kvalitet..

Skrevet

link?

Skrevet

Tenkte det kunne være kjekt å ha en sekk hun kunne bære selv på turer o.l. ikke nødvendigvis til og fra bhg.

Hun har jo stortsett alt hun trenger og nå fyller hun øyeblikk 2 år og så er det snart jul. Greit å ønske noen skikkelige ting, men lurte på om den var så bra et den blir brukt..

Skrevet

Fant den selv ;)

Skrevet

kommer jo litt ann på hva bruken er.... i bhg til datteren min har de en turdag i uken hvor de går en litt lengre tur og har med seg nistepakke. Er det kaldt ute har hun gjerne votter og sitteunderlag + + med seg. Jeg synes det er viktig at sekken sitter godt og ikke sklir ned når hun går, slik at det ikke blir ubehagelig for henne. Vil at hun skal oppleve det å gå på tur som kjekt og ikke slitsomt:-)

Skrevet

I vår barnehage har ungene sekk på seg når de går tur i skogen, der har de matboks og ekstra votter osv... Da er den sekken super. Den rommer mye, lokket holder vannet ute, og reimene holder den fint på plass. Er vel egentlig ikke så dyr... 300 kr? Han fikk den til treårsdagen, og har nok ikke behøvd den før. Til og fra barnehagen er bokklubbsekkene mer enn bra nok synes jeg.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke giddet. Har en ole brum til 99,- duger til sitt formål.

Derimot når han blir eldre og skal ferdes i naturen og på tur kan det nok hende vi investerer i en slik sekk, men innen den tid er nok den for liten.

Hadde jeg derimot fått den i gave hadde jeg ikke takket nei heller, hehe:o)

Skrevet

Har noen forresten vasket den? Begynner å se litt skitten ut...

Skrevet

Syntes ikke det er unødvendig luksus..

Om min treåring skal ha sekk på ryggen på tur skal det være en god sekk som er behahelig å bære og god for ryggen.

I stedet for å kjøpe 14 søte sekker oppigjennom kjøpte vi en berganssekk da han startet i bhg. da han var 9 mnd.

Først da han var 2 år at han begynte å bruke den på ryggen..

Betalte vel 200 og noe for den (tror den var på tilbud eller noe for den koster vel 299 eller noe slik). Men alvorlig talt syntes jeg ikke det er mye penger for en god ryggsekk.

Skrevet

Det går kjempefint å vaske Berganssekkene i vaskemaskinen. Har gjort det mange ganger. Noen modeller har en plate i ryggen du må ta ut før vask.

Skrevet

Vi fikk den til dåpen, og synes den er superfin! Gleder oss masse til å ta den i bruk! Synes ikke det er dumt å ønske seg en sånn nei :-D

Skrevet

Kjempesmart å ønske seg en ordentelig sekk til jenta di!

Det er desverre altfor mange barnehagebarn som sliter på tur med sekker som er "søte" men altfor brede for smale barneskuldre slik at skulderreimene stadig sklir ned. Det gjør at sekken blir i veien, skumper eller faller av når de løper osv. Så en god sekk helt fra starten av er smart, enten det er Bergans eller en annen.

Skrevet

øh...ble litt feil. Det står vasketips under: produkter - tips - vedlikehold.

Skrevet

Vi har bok klubben sekken til minsten vår, og er veldig fornøyd med den. Bergans har vi til eldstemann. Han fikk den i 2 årsdag, og kommer til å bruke den til skolestart. Han gikk i naturbhg. der de bar sekken langt, og bergans var en av de sekkene de hadde god erfaring med.

God sekk på sikt om den blir brukt, men til "småbruk" er det unødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...