Gå til innhold

Hvorfor er melken min så annerledes denne gangen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammet ikke Lucas, men fullpumpet i 4 mnd, og pumpet en måned til.. Når den melka hadde stått i kjøleskapet noen timer så var det kanskje 5 mm tykk melk øverst (snerk nesten..), resten var litt tynnere.

Nå fullammer jeg, men pumper meg litt på kveldene (mye i kveld!), melka denne gangen er mye tykkere/fetere. Etter å ha stått i kjøleskapet en stund er ca 40-50 ml av 120 ml tykk. hvorfor er det sånn?

Slet med at Lucas ikke la godt på seg og måtte begynne med grøt/velling da han var 4 mnd. Mina har lagt på seg over 300 g i uka til nå.

Hvorfor kunne ikke Lucas også få tykk god melk av meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har en ganske logisk forklaring. Pumpa klarer ikke få ut like mye melk som babyen gjør, og fetmelka kommer på slutten.

Når du fullpumpet fikk du sikkert ikke ut like mye av ettermelka.

Nå er puppene vant til å bli skikkelig tømt siden du ammer, og da slipper de lettere på melka når du pumper litt innimellom.

Når det er sagt så er det ikke sikkert det er årsaken til at Lucas la dårlig på seg. Det kan være mange årsaker til det.

At amming er det beste er det vel lite tvil om, men den jobben du la ned i fullpumping står det stor respekt av. Bøyer meg i støvet, hehe. :-)

Snuppa mi f eks ble fullammet, og jeg hadde fet melk i bøtter og spann. Hun la alikavell dårlig på seg, og spiste veldig lite i perioder.

30 gram på en uke var helt vanlig vektoppgang for oss.

Lykke til videre, og gratulerer med vellykket amming denne gangen da. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...