1nordland Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Jeg er 25+2 dager på veg. Har ikke hatt noen problem med magesmerter tidligere i svangerskapet. Har riktignok hatt noen kynnere men de har aldri gjort vondt, og føles på en helt annen måte. Men i går på formidagen (mens jeg satt helt i ro) fikk jeg plutselig inntense smerter i nederste del av mage og underliv. Men bare på venstre side. Det gjorde faktisk så vondt at jeg ikke fikk puste et øyeblikk og klarte ikke reise meg opp på ca 20 min. Jeg ble redd og ringte jordmor. Hun sa at hun ikke visste hva det kunne være men jeg trengte ikke komme på noe sjekk så lenge jeg ikke hadde blødninger. Jeg fikk samme smertene en gang til på kvelden, men da var de ikke så intense. (kjennes ut som noen kjørte en kniv opp igjennom meg) Er litt urolig da jeg har kjent mindre til ungen i dag enn vanlig. Men siden jordmor sa jeg ikke trengte å komme på sjekk så er vel alt greit. Lurte litt på om noen andre har opplevd det samme? Og evnt. hva dere gjorde med det? Hva fikk dere beskjed om at kunne være årsaken?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 jeg har også fått sånne smerter, men det er når jeg har bevegd på meg eller vært ute og gått turer. Jeg vet ikke hva det kan komme av. men pleier å gå over hvis jeg tar det med ro.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Hadde også sånne smerter sist. Mer og mer mot slutten faktisk. Vet ikke helt hva det var. men det føltes som om noen stakk en strikkepinne el opp livmorhalsen. Tror ikke du trenger bekymre deg - har hørt flere si de har samme smertene.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Akkurat slike smerter har jeg også hatt. Har hatt nederst i magen på høyre side. Utrolig vondt, må bare sette meg ned og klarer ikke å stå når det skjer. Varer mellom 2 til 10 min hver gang. Skummelt! Men kjenner jo at det fremdeles er masse i liv i magen. Tror ikke det er noe farlig...Kan det kanskje være det de kaller for ligamentsmerter??
miss_s Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 jeg har og slike smerte,men mest i høyre side og jeg får dem bare når jeg går mye og når det er veldig stressete på jobb med mye varer som må pakkes opp og slikt... er veldig vondt, har ikke tatt det opp med jordmor men skal på ultra lyd i dag så tenkte å spørre da....
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Ligamentsmerter tror jeg dette kalles
januarblomst Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Er nok ligamentsmerter du har hatt. Kommer av at livmoren utvider seg og båndene livmoren sitter fast i (veldig bra forklart her.. hehe ) blir strekt. Kjenner det av og til selv. Hjelper med varmepute!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå