Patetica fåkksi Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 ¿Du "hirrer" mye? ¿Er dette et tegn?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Jeg har lært det av Jeab, men vet ikke helt hva det betyr engang. Jeg bruker det istedetfor 'he he', og innbiller meg at det i virkeligheten fungerer som et slags varsel om kommende latter; en irriterende hvesing fra svelget. Hvis det er et tegn så er det i såfall bare et tegn på at jeg digger Jeab. Går det bra med babyjenta di? Jeg håper det. AntiP.
Patetica fåkksi Skrevet 25. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2007 Jeg forbinder nemlig hirring med duer, og knegg med hester, men der er det mulig jeg tar helt feil. Jada jenta mi er saa flott atte, hun sitter i babystolen sin ved siden av meg her, har sovet skremmende mye i dag.. saa det er mulig jeg krangler langt utover natten om hun skulle finne paa aa vaakne. Haaper det er din tur snart!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Jeg forbinder kurring med duer, og hirring med Jeab. He he. Så fint at jenta deres har det bra! Jeg er sikker på at du er en helt fortreffelig mamma å ha! Har dere tenkt å bli i Spania for resten av livet, forresten? Og har dere gitt datteren deres et internasjonalt navn? Vi driver fremdeles på med alle disse usexy testene, men håper, nei,- antar, at det er vår tur snart. Takk for lykkeønsker! AntiP.
Patetica fåkksi Skrevet 25. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2007 Jenta vaar heter Adriana. Fortreffelig mamma? Nei naa ble jeg smigret :-) Det med Spania for resten av livet er sannelig ikke sikkert. Vi kjöpte oss et hus i fjor, langt ute paa landet, og vi har mange planer for dette huset, skal bygge ut, ordne hagen osv osv.. Tomta er 32.000 m2, saa det er mye som kan (maa) gjöres her. Som du muligens har faatt med deg (?¿) saa driver vi vaar egen lille business her, har 4 butikker og et stort varelager, en del ansatte osv, saa jobben er krevende og stressende nok, men vi trapper ned mer og mer, og pröver aa vaere mer familie naa, og jobbe mindre. Jeg jobba hver eneste dag i sommer, innkludert dagen jeg ble lagt inn paa föden og babyen kom ilöpet av natta.. Men et sted faar grensen gaa, og vi kommer ikke til aa fortsette med saa mye jobb fremover. Poenget mitt er; hvis vi klarer aa faa det slik vi vil, at vi kan vaere mye mere hjemme her i vaart lille hus paa praerien, og la businessen mer eller mindre seile sin egen sjö med managere, saa kan vi helt klart bli her lenge. Men ikke om det skal fortsette med alt stresset som vi har hatt til naa. ANSATTE er faen meg grunnen til alt vondt as, arbeidsmoralen i dette landet er ikke Europas höyeste, og det er meget vanskelig aa finne skikkelige arbeidere som ikke stjeler, kommer en time for seint eller sykmelder seg hver maaned. Det finnes jo saa mange andre land vi kan pröve ogsaa, en ting er sikkert da; om vi skal flytte herfra blir det innen 5 aar, med tanke paa Adriana og skole. Jeg elsker jo spraak og er villig til aa laere noe helt nytt ogsaa. Nei det var mye om meg! Forresten, först leste jeg "jeg forbinder hirring med kuer" men saa at du skreiv kurring med duer.. :-D
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Takk for langt svar! Adriana er et nydelig navn! Jeg spurte om dette med perspektiv fordi jeg er i en liknende situasjon selv,- i et annet land hvor fremtiden ikke er hugget i stein. Så spennende at dere ikke har avgjort noe med tanke på hvor dere skal bo! Jeg visste dessuten ikke at firmaet deres er såpass stort,- imponerende at dere har fått det til! Jeg forstår godt at dere ikke orker å fortsette å jobbe sånn som dere har gjort. Det går vel i noen år, men ikke i lengden, tror jeg. Kos deg med lille Adriana, og ha en god natt, Balooa! AntiP.
Patetica fåkksi Skrevet 25. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2007 Saa du bor ogsaa i utlandet?! Hmm.. Jeg har bodd her i over 7 aar, samboern min i over 11, han er altsaa heller ikke spansk, men ikke norsk heller, men alt dette veit du vel fra för. Det skal sies at han hadde denne businessen för jeg ble födt, nesten. Det er ikke jeg som er hjernen bak, mer hesten som came along og ga alt for at det fortsatte like bra. Jeg elsker jobben min egentlig, og elsker aa jobbe, jeg har vaert heldig med svangerskapet som har tillatt meg aa jobbe mange lange timer i sola, det var ikke bare bare heller, men den fölelsen det gir meg er verdt det syns jeg. Naa er vi i en slik situasjon at vi kan slappe av og trekke oss en smule tilbake, la andre faa höyere stilling og mer ansvar. Og det er akkurat det vi driver med for tiden. Verden er stor og mulighetene er enda större, liker ikke tanken paa aa vaere stuck paa et sted for alltid. Noe helt annet; har du erfaring med esler? Kjenner noen som har esel? Du skjönner; naar du ser paa huset vaart er det én ting som slaar deg; her mangler det et esel! Ser for meg et esel-hjörne med en hvit mur, badekar med masse vann, kanskje en stor kaktus og noen knallrosa blomster, og et smilende esel!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Jeg har bare bodd i utlandet i et par år, så du har nok mer erfaring enn meg der. Og jeg visste ikke så mye om deg fra før, faktisk. Jeg smug- og skumleste den tråden du hadde med Odyssey, men fikk ikke med meg så mye info om deg. Er mannen din engelsk? Ikke spansk og ikke norsk..hm.. Dere skrev noe om å sette ..onanist sammen med fornavnet, eller noe sånt. Minn meg på hva det var, er du snill! Heter han Ian? Jeg forstår godt det du sier om at det er godt å jobbe, og godt å føle at man bidrar. Jeg kjenner ingen som har esel, dessverre, selv om det slett ikke er uvanlig her. Huset deres høres kjempekoslig og veldig spansk ut! Kanskje et esel hadde vært prikken over i'en! Det virker som om du har tenkt litt på å anskaffe et siden du allerede har konseptet med eselhjørnet klart! He he. Du har ikke tenkt litt på å anskaffe vannmeloner i hagen, da? For der har jeg litt å komme med! He he. AntiP.
Patetica fåkksi Skrevet 25. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. september 2007 Ja paa alle spörsmaal, innkludert melonspörsmaalet. Jeg er et melonmonster. Du veit mye mer enn meg enn det du later som. Veit du hva jeg har paa meg naa ogsaa, eller? Hvis ja, ikke skriv det her er du snill, det hadde vaert litt pinlig. Jeg har kommet med utallige norsk-gullord selv, etter flere aar med "utenlandskhet", her er noen eksempler: -Snöbjörn -Stykebord (strykebrett heter det kanskje) -Hengevogn (tilhenger, til bilen) -Det gikk som et SMÖRT lyn! (olja) -Vannvernet (liksom luftforsvaret, bare de i vannet, husker fortsatt ikke hva de heter) -Dobbeltmor (tobarnsmor) -Engangsvei (saann vei det er enveiskjöring paa) ..og mye annet som jeg ikke kan komme paa i farta, blandt annet ting jeg fremdeles sier fordi jeg innser ikke at det er feil. Sier f.eks nesten alltid garantisere i stedet for garantere, siden det er garantizar paa spansk.. Slike ting. Du blander dette inn med at jeg ofte har tredve setninger og ord som surrer rundt i hodet, med en dose irritasjon og ammetaake i tillegg, resultat: folk ser ofte ut som spörsmaalstegn naar jeg snakker. Noen ganger leser det jeg selv har skrivi og jeg skjönner det ikke.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #10 Skrevet 25. september 2007 Nå lo jeg godt av 'utenlandskheten' din! Du er virkelig morsom! Jeg kommer ikke på noen jeg har i farta, dessverre, men jeg har alltid laget egne ord på så mangt, så forvirringen er til tider fullstendig her også. Det at mannen min er norsk bidrar nok til at jeg fremdeles holder såpass godt på norsken min. Så mannen din ER engelsk? Hva var det der med onani og navnet til samboeren deres som dere tullet med? Jeg husker det virkelig ikke. For tiden har jeg både vannmelon og nettingmelon (?) i hagen. Det eneste som er likestilt med smaken av melon er gleden ved å SLAKTE en! He he. Det er kanskje det morsomste jeg vet. AntiP.
Gjest Skrevet 26. september 2007 #11 Skrevet 26. september 2007 Bor du i Hollywood kanskje AntiP Naboen til selveste Paris??? Og er egentlig LITT misunnelig på henne??? Haha
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #12 Skrevet 26. september 2007 Jeg tviler sterkt på at noen av de tidligere eller nye naboene til Parasite er misunnelige på henne. Ugh. Men det var en interessant teori du kom med der. Kanskje jeg bor i nærheten av henne, kanskje ikke. Kanskje jeg bor i Kuala Lumpur,- i trygg avstand til de spastiske bevegelsene og det utoverskjelende øyet hennes. Hun vil i hvertfall aldri komme i nærheten av meg med den siklende, herpesinfiserte og kjøttetende blomsten sin, og det holder for meg. He he. Er jeg grusom? AntiP.
Patetica fåkksi Skrevet 28. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 28. september 2007 Det der med onani har du funnet paa helt selv,fröken!! (Fru?) Men, du var ikke saa forferdelig langt unna. Saken var at de to andre damene paa den lange traaden du skumleste, kalte sine menn for Matsius (Mats) og Tomisius (Tom) eller noe i den duren, saa jeg fant da ut at Ian, som VIRKELIG er engelsk, og som uttales I-en, ikke Aaaaaian som de fleste nordmenn tror, men dette veit jo du som er amerikaner og greier, konklusjon; han ble til Ianus... :-)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #15 Skrevet 28. september 2007 *ler meg ihjel* satt nettopp her og kjeda meg og leste denne tråden så spratt den plutselig øverst igjen og jeg fikk svar på hele greien. fantastisk. ianus. hahahahaha!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #16 Skrevet 28. september 2007 eller burde jeg si hirr hirr hirr.. .
Patetica fåkksi Skrevet 28. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 28. september 2007 Hehe, naa kom jeg nettop ut av dusjen og sa til Ianus, eller ogsaa kalt Bav-ian; (dette er en av mine typiske uoversettelige og ogsaa ganske uforstaaelige klovnekommentarer som bare jeg ler av) -Im a reindeer! -?? -Because I just came out of the shower!! (Ja, rein) ---- Det skal sies at vi ogsaa har vaart eget spraak, med MANGE (og da mener jeg virkelig maaaange) ord vi har finni paa helt selv i löpet av aarene, og resten er en salig blanding av 80% engelsk, og 20% norsk-spansk. Det meste har sin logiske, og lange forklaring, saa jeg kommer bare med ett eksempel, ellers kommer jeg til aa skrive ut hele kranglesiden. Ja/yes = Bums. Forklaring; vi pleier aa legge til -ses bak ord (en annen ting er at vi ofte legger til gl- foran ord). Ja ble til jases. Jases ble til jasespases, og etterhvert til pases-ases. Ases ble til asses = bums. Morro naar Bavian sier det til foreldra sine osv. -How's Adriana, everything ok? -Bums! -Bums??? Men naar man har sagt det samme i flere aar er det ikke lett aa plutselig skulle snakke "korrekt"..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #18 Skrevet 29. september 2007 He he he. De er morsomme de språkgreiene dine! Kom gjerne med flere om du husker noen. Så det var Ianus! He he. Jeg husker bare at det var noe 'dirty', og det stemte vel forsåvidt.. Så han het Ian og er engelsk. Engelskmenn kan være uutholdelig sexy! Er mannen/samboeren din det? Britisk uttale er dessuten utrolig mye finere enn amerikansk, synes jeg. Derfor snakker jeg med britisk uttale selv om jeg bor i USA. Sånn,- nå har jeg innrømt det, lille snusepave. Men noen ganger snakker jeg med vilje litt blandings, i butikker o.l.. Og ja,- jeg er gift også. -Eksepsjonelt lykkelig gift! Er dere samboere? AntiP.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #19 Skrevet 29. september 2007 Så morsomt, dessuten, at du gledet en annen anonym, Balooa! Hun fant tydeligvis Ianus-greia di like fornøyelig som meg! (Vinker til Frk. Anonym! :-) Hirr hirr.) AntiP.
Patetica fåkksi Skrevet 29. september 2007 Forfatter #20 Skrevet 29. september 2007 Si noe morro'a, AntiP!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #21 Skrevet 29. september 2007 En stor frosk som sykler med en truse på hodet! AntiP.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå