Gå til innhold

Amming har blitt et mareritt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 9 mnd og har fått 8 tenner,,hun bet under amming her om dagen, og jeg fikk et lite sår..såret vil jo aldri gro..gir den puppen ca 2 ganger om dagen, bare for å lette på trykket..Ønsker så sterkt å amme til hun er året..men det er så forferdelig vondt, jeg sitter helt anspent når jeg gir henne puppen med såret, det er så smertefullt..

Hvor lang tid tar det evt å trappe ned, sllik at melkeproduksjonen stopper?? får så vondt ved melkespreng, og har s¨å mmye melk ennå..

Er trist, syns ammingen har vært så kos, og det er kos å gi den "friske" puppen, men som sagt et mareritt å gi den andre;(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo kanskje prøve å pumpe det såre brystet til det blir bedre og amme på det friske.. Salven til Avent for såre brystvorter er nok fin i sånne tilfeller siden den lindrer også.. Grusomt vondt å amme med såre brystvorter!!! Du får ha lykke til. Trøsteklem til deg.

Skrevet

Au au au, stakkars deg!

Som hun andre her sier, greier du å pumpe den såre puppen?

Kan d hjelpe med Syntocinon spray som setter igang utdrivningsrefleksen, slik at hun ikke trenger starte så hardt?

Evnt bruke den v pumping for å få melka til å renne?

Kan du la henne starte på den "friske" puppen, og bytte side når hun ikke er så ivrig lengre?

Husk at luft luft luft er alfa og omega for at det skal gro fort. Minst mulig bruk av innlegg og mest mulig bar hud. Min egen erfaring er at luft er bedre enn all verdens salver og kremer også. Men d på jo hver enkelt finne ut av selv :)

Lykke til!

Skrevet

ja, skal prøve å pumpe imorgen..pumpa suger jo på hele brystet, datteren min sutter jo bare ytterst, og der er såret..

Takk for tips om salven til Avent, men dette er et åpent sår, som har vært litt puss i..så vet ikke om den salven kan brukes nå..lagger på noe som heter Opsite (ekstra hud) når jeg ammer, slik at hun ikke får pusset i munnen..er ikke mye, men litt gult..ingen inf, har blitt undersøkt på Barsel avd. Men de syns ikke det så ille ut,og sa at det bare var å amme videre..

Skrevet

Skal prøve å pumpe imoregen..har en drittpumpe da,som visstnok ofte gir betennelese..men kjøpte en billig en, for skulle ikke bruke den så mye..men skal høre om de har en bedre ti utlån..

Hun tar bare den ene puppen ved hvert måltid..og er like ivrig hele tiden..elsker disse puppene..og koser med den ene mens hun sutter på den andre..

Takk for svar;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...