skal bli 2barnsmamma:) Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 noen som vet hvordan man går frem for å gi barnet kokt vann mot luftsmerter? det ble brukt på fødestuen og det fungerte veldig bra....tenkte å prøve det hjemme, men vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det. babyen vår er to uker gammel
VinterSol+2 Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 kok opp vann, kjøl ned til "melketemperatur" og så gir du med teskje eller kopp. teskje; hold teskjeen med vann til barnets lepper, ikke hell, men la barnet slurpe i seg vannet selv (kan hende du må helle en dråpe først så barnet skjønner poenget) det er ikke farlig selv om det kan høres ut som om barnet får for mye:-) kopp; /medisinglass hold vannet til leppene på barnet på samme måte som med skje, bare hell akkurat så mye at barnet får vann mot leppene og slurper i seg selv. men som regel går det ganske fort!
77modell Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 På sykehuset bruker de vel sukkervann? Det hjelper ivertfall mot magesmerter. Kok opp vann å ha i sukker, avkjøl til 37g å gi på flaske. Det gjorde jeg:) Men er snart 10år siden så jeg husker ikke helt hvot mye sukker. Men helt sikkert noen her inne som veit det:)
VinterSol+2 Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 bare kokt vann hjelper i massevis på luftsmerter, så unngå gjerne sukkeret om du kan! Men til helt små er blandingsforholdet 1ts sukker til 100ml vann. men du skal ikke gi med flaske, du skal bare gi et par teskjeer. men som sagt, jeg holder en knapp på kokt vann, det funker som bare det. og tran! det som funker enda bedre, er noen teskjeer med fenikkelte. ammeteen du får på apoteket funker kjempebra. kok opp en kopp til deg selv, og gi siste rest til baby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå