Gå til innhold

Dere som har begynt med grøt til 4 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt forsiktig nå i en ukes tid og han sluker det og tåler det. Men hvor ofte bør jeg gi han grøt pr dag og da hvor mye pr måltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man starter vel med 1 måltid grøt, så øker man etter hvert?

Øk gradvis mengden også, til du har full porsjon.. Da kan man kanskje starte med et nytt grøtmåltid?

(Ble spm tilbake, men jeg det er slik jeg tror det gjøres.. Jeg har ikke kommet opp i mere enn en liten porsjon enda, på kvelden.. Starta da gullet var 4mnd. Han er nå 5mnd. Hadde en periode med en gang der jeg prøvde både frukt og middag og grøt, men angra meg på det, siden han ble urolig i magen av det.. Tror det er lurt å introdusere forskjellige ting litt sakte, når babyen er skikkelig vant til forrige :)) )

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Gutten min har fått tynn velling hver kveld i 4 dager nå. Får ca 10-15 ml. Liker det kjempe godt, og blir fornærmet når han ikke får mer. Har ikke hatt noe mageknip heller. Vurderer å gi denne mengden en ukes tid før jeg øker kanskje med 5-10 ml osv...

Skrevet

vi startet ved 4,5 mnd med tynn grøt (2 teskjeer i full mengde melk) og økte konsistensen til full. Så fikk han frukt etter grøten, i samme måltid. For ei uke siden startet vi med lunsj, da får han en banan. 6 mndr idag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...