Gå til innhold

Den mest effektive barneoppdragelsen er som følger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nemlig å rose barna for god oppførsel, forventet oppførsel, oppførsel som er naturlig og slik oppførsel som man vil barna skal ha. Om det så er att barnet går rolig over stuegulvet, istede for å sløpe. Om gutten spiser middagen med fingrene, så leter du etter ett annet bordmedlem som spiser som det ska,l og roser den personen, så vil du nok se att gutten tar til gaffelen eller skjeen etterhvert han også.

Overse ikke skadelig negativ adferd, ros om så hvert tredje minutt all bra adferd, ikke bare når de gjør noe ekstra bra. Og fortell de va du roser de for, ikke bare si "bra", men si "så flink du var nå Helene som ryddet opp lekene etter deg:)))" Og smiiiil. " Så glad jeg ble nå når du klarte å kle på deg selv". Så snill du er som henter leker til broren din", "Takk for att du hjalp meg å støvsuge gulvet".

Straff hjelper ingenting, heller ikke kjefting.

Adferd som er til skade for barnet selv og andre må ikke oversees! Men gi naturlige konsekvenser med en gang. Konsekvensene vil ha mye større virkning viss du har og er god til å rose barnet ditt for all god oppførsel!!

Kan godt si jeg har lært mye de siste mnd, har lest boken #De forunderlige årene", og den er bare ufattelig god og det virker:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott innlegg.. Er så enig egentlig..

Men føler ikke at det fungerer likevell.. er det noe med teori og praksis..

Men som mange andre foreldre i denne aldersgruppen.. Det skal vel ikke føles at ting fungerer akuratt nå.. Men blir så sliten av trass og ekstreme høye lyder osv..

Noe må stoppes.. Men finner ikke ut hvordan jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...