lillejentami Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 bortsett fra dette med røngten?
Gjest Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Det fnnes ikke noe problem der, ikke røngten heller. Tatt mange under svangerskapet jeg....
Gjest Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Du bør absolutt gå en tur til tannlegen under svangerskapet siden tenner og tannkjøtt er ekstra utsatt - spesielt om du har spydd mye. Tror det er best å holde seg unna skifting av plomber, ihvertfall i første trimester.
vipsen*en av hver* Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Jeg fikk ikke ta røntgen.. ho ville iallefall ikke ta den sjangsen..
januarblomst Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Spørs hva du skal gjøre til tannlegen. Røngten og bedøvelse er ingen problem,det skal visst ikke skade under graviditet. Tannlegen min hadde ingen problemer med å utføre dette på sin egen gravide kone,så da tok jeg sjangsen. Problemet oppstår visst du feks må trekke og det oppstår komplikasjoner.Betennelser ol. Som regel må man ha smertestillende da og ibuprofen er det smertestillende middlet som tar tannverk best. Men ibuprofen er IKKE anbefalt for gravide. Da får du heller paralgin forte. Jeg gikk i 14 dager med konstante smerter etter trekking av tann,da det oppstod betennelse. Trodde jeg skulle bli GAL!!!! Så mitt råd er,MÅ du ikke trekke eller gjøre andre inngrep mens du går gravid, så vent! Var helt forfærdelig å gå med di smertene så lenge! Alt annet er helt ok å gjøre til tannlege
mamma til to skjønnel :-) Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Tannlegen min ville helst at jeg skulle komme etter svangerskapet. Han ville verken ta røntgen, bedøvelse eller bore hull, så da tar jeg det etter svangerskapet. Gjorde det på forrige mann også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå