Crazy mama Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 PÅ FELGEN - så beskrivende for min situasjon akkurat nå! Jeg er sååååå sliten, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er for tiden hjemme med to små; en baby og en halvannet år eldre. Det er forsåvidt givende og fint. Hadde jeg bare hatt mer energi og lyst. Dagene går i full rulle, alle som har og har hatt en snart toåring i hus vet at det er ikke mye hvile. Men jeg er så utrolig sliten, og i kveld er jeg svært lei meg for at jeg er det. Dette går også ut over forholdet med sambo, vi er virkelig småbarnsforeldre for tiden - null tid og lyst for hverandre. En mnd siden siste hyrdestund bl.a. Vi (begge to) orker rett og slett ikke! Jeg lurer på om jeg/vi i det hele tatt har noen veier ut av dette utslitte uføret? Eller om det ender med en ødelagt kjernefamilie. Flere faktorer gjør at vi sliter for tiden (trøbbel med øvrig familie bl.a.). Jeg har tatt ekstra ubetalt permisjon fra jobb (ett år til), så det er ikke aktuelt med noen barnehageplass til barna. Jeg er hjemme for å kose meg med de, og vi koser oss virkelig. Leker mye, er ute, åpen bhg, besøker/mottar besøk av venner med barn, triller mye turer osv. Så det står ikke på aktiviteter. Men om kvelden når småtassene er lagt, ja da er jeg på leggestadiet jeg også, helt pumpa. Barnepass er ett fremedord, besteforeldre og annen familie stiller overhodet ikke opp. De bor heller ikke i nærheten. Dessuten ammer jeg. Avlastning gjennom offentlige, vel nei, vi kommer heller ikke inn under den behovskategorien. Så kjære dere, dere som har vært og kanskje er inne i samme situasjon - hva gjør dere for å ha mer energi og tiltakslyst? Jeg er så redd for å slite meg ut gjennom denne perioden, denne perioden som egentlig er fylt med godhet og glede. Hva er det med meg???
VinterSol+2 Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 det er vel overhodet ikke unormalt! du bruker deg både fysisk og psykisk hele dagen, og når kvelden kommer er du like sliten som barna. småbarnsperioden er ofte sånn, og særlig når du har to så små. dersom du og mannen din kan bruke litt tid på å prate sammen, og gi hverandre tid til å være slitne nå. at dere begge gjør klart for hverandre at kanskje sex og voksenaktiviteter er litt på vent en periode, men at det ikke betyr at dere er mindre glad i hverandre for det... prioriter kos og snakk fremfor sex, rydding i huset og sånne ting... og ikke fortvil over at du ikke rekker til på absolutt alle områder! Du er jo kjempeflink som du er!! men dersom du føler deg unormalt slapp, prøv å spise og drikke noe mer, kanskje jerntilskudd hadde vært noe for deg? husk at ammingen tærer på reservene dine! oppmuntringsklem fra meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå