Gå til innhold

Er det virkelig slik at

Anbefalte innlegg

Skrevet

man beholder alle stønader som alenemor ett år etter at man har fått seg ny samboer. Var en her som skrev at hun hadde fått ny samboer men beholdt alle stønadene som alenemor inntil ett år etter at de flyttet sammen.. Aldri hørt om det før jeg? Sier man fra til Nav da at man har fått ny samboer og at man skal beholde alle stønadene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.. Akkurat slik er det. Evt til dere får barn sammen, slik som oss.. Vi har enda ikke bodd sammen 1 år når barnet kommer til verden..

Ring med ditt lokale NAV og hør hvordan de foretrekker å få beskjed..

Skrevet

ja det stemmer det :) Jeg fikk ny samboer i juli å har alle stønadene mine frem til 1 august neste år. Jeg mistet bostøtta men nå har jeg begynt å jobbe 100% så hadde mistet den uansett.

Jeg ringte ned å sa ifra til TK om at jeg fikk samboer fra den og den datoen å da noterte de seg det.

Skrevet

Ja, jeg gjør det. Du må melde fra når dere flytter sammen også må du fylle det ut på det sjemaet man får før jul hvert år. OS og annen støtte opphører en mnd etter at dere flyttet sammen, et år etter. Om dere får barn sammen, gjelder det at du mister støtte først etter at barnet faktisk er født. (om jeg har fortsått akkurat det med graviditet helt riktig..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...