Gå til innhold

Stol på bord

Samsyn, Camilla og Therese

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har Camilla inntatt sine måltider i sin stol på bord :-)

Ikke like enkelt som når hun sitter i vippestolen nei!! Hun blir jo så innmari ivrig og gynger frem og tilbake hehe, måtte legge et hånkle mellom henne og bordet for å prøve å få henne til å sitte stille :-)

Og for et SØL, hadde spagetti i panna før jeg var ferdig...litt mer mulighet til å snu seg alleveier og spesielt når skjeen er på vei inn i munnen, noe som resulterer i mat de mest utrolige steder! Men artig er det jo!

Fikk også smake på bittelitt brød i dag, skjønte ikke helt hva hun skulle gjøre med det. Og det lille hun fikk i munnen spiste hun etter å ha brekt seg x antall ganger :-)

Men hun er ikke særlig flink til å drikke vann lenger, noen som har tips der? Flaske er ikke in, og tutekopp som hun må suge ut av er heller ikke poppis. Så tips mottas med stor takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes jeg ser dere! Camilla som vipper frem og tilbake og du med mat over hele deg og en skje i handen som prøver å prikke i munnen til Camilla...

Et tips for å få henne til å drikke vann er å la henne se andre barn drikke vann. Amanda har ikke drikket vann på veldig lenge. Men igår var vi på besøk i den barnehagen hun skal begynne i, og der så hun to store gutter på 1 år drikke vann, og da ble hun plutselig veldig tørst hun også! :-)

Skrevet

hehe, kan tenke meg hun var skikkelig søt der hun satt og sølte og koste seg. Søl er vel bare en del av matopplæringsbiten, har jeg skjønt. Moro med brød, da. Dere har jo tenner, så det går sikkert greit å få ned.

Ang. vann; jeg brukte mye Imsdalflaske med sportstut i begynnelsen. Erica så meg drikke og fikk så smake (med veldig liten åpning, da) Nå digger hun vann og drikker av egen kopp.

Skrevet

Hehe så artig. Stol på bord ser jo veldig smart ut, tenkte mye på det jeg også men endte opp med Ikea-stolen.

Det er moro når de blir ivrige, synes jeg ser lille Camilla gynge og snu seg. Det er et kjent syn herifra også ;-)

Angående vann så har vi tråla igjennom mange varianter av tutekopper før vi endelig fant en som funka. Den forige fra Tommee Tippee var forma som en pupp på tuten, og dumme meg kjøpte den. Mia skjønte ikke pupp in the first place så hvorfor skulle hun skjønne den :-) Men nå landet vi på en fra Fisher Price som er super. Prøv deg frem, plutselig finner du en som hun liker. Akkurat som med flasketyper så er de vel forskjellige også her.

Skrevet

Hehe, kan tenke meg at dere var litt av et syn ja:) Det er fort gjort å ende opp med matrester i pana, i øyet, bak øret, smuler i bleia..... :)

Sebastian brakk seg også veldig de første gangene han fikk brød, men nå går det ned på høykant. Vi gir Sebastian vann med vanlig plastkopp (kjøpt på Ikea). Han er ikke fortrolig med flasken og synes tuttekopp er et et flott leketøy men vil ikke drikke av den. Det er veldig kjekt å ha en sånn BabyBjørn smekke på han i plast med oppsamler nederst, så slipper han å dynke hele bodyen:)

Skrevet

Kan tenke meg det var et morsomt syn for dere ja. Det er bare å vente til de skal spise alt selv med hendene sine. Bare å forberede seg på grisete tider tror jeg. Her drikker hun også vann av glass eller vanlig kopp. Hun har ikke forstått disse tutekoppgreiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...