Bea- Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Jeg har nemmelig ikke gjort det.. Vil ha masse penger tilbake på skatten.. Men jeg kom på, skjer dette automatisk at jeg får pengene til bake på skatten? Eller er det sånn Hvis jeg ikke gir beskjed og bytter skatteklasse så faller pengen bort?
Gjest Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 om du ikke selv søker skatteklase to er det ikke deres feil og da tror jeg ikke du får igjen de pengene du skulle hatt i skatteklasse 2 nei, for de kan ikke automatisk vite at du skal over i klasse 2, det er noe man må søke om...men mulig at du kan få enda mindre skattetrekk for å utligne det de har tatt for mye da.. jeg skal ikke si for sikkert altså men du får kanskje mere utfyllende svar av noen som vet mere:)
Gjest Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 du vil få tilbake penger på skatten neste år om du skatter i klasse en i år. det er ikke noe du må søke om å få klasse to, men ikke alltid de får det med seg. jeg ble lignet i klasse en i fjor og rettet dette på selvangivelsen i år og fikk da tilbake det jeg betalte for mye. det du ev kan gjøre er å bytte til klasse to uansett og be arbeidsgiver/nav trekke deg mer i skatt
Gjest Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Vil eg bli ståande i klasse 2 om eg korrigerer på likninga? Eg hadde tenkt å stå i klasse 1, og heller få igjen på skatten. Men gidder jo ikkje det om eg må skifte kvart år.
Gjest Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 er ikke sikkert man får igjen, til meg har de satt skatten enda lavere så det skal jevne seg ut istedet for å gi meg tilbake del deilige slumpen med penger de egentlig skylder meg:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå