Gå til innhold

hjelper egentlig psykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt etter ett samlivsbrudd og diverse.. Kunne egentlig tenkt å komt meg ganske raskt men klarer det ikke! Har ei lita jente og er fulltidstudent så jeg har ikke tid til og ha det slikt jeg har nå! Føler jeg sliter litt med diverse følelser på en måde.. Litt vanskelig å forklare.. Så jeg vurderer psykologhjelp får det gratis gjennom skolen.. Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk god hjelp av en psykolog for noen år siden da jeg var deprimert og slet med prestasjonsangst i forhold til skole osv . Han hjalp meg med å sortere tankene og fokusere på "de rette" tingene :) hvis du får det gratis hadde jeg halt klart benyttet meg av tilbudet! Noen ganger trenger man litt hjelp utenfra til å komme seg gjennom en tung tid!

Skrevet

er sånnt jeg og tenker! men har ikke så veldig lett for og åpne meg! Er liksom litt flau for å fortelle ting om meg selv! Er det sånnt du må fortelle alt? Kansje eg burde bestille en time da, men er litt nervøs! Hun må jo tro jeg er gal føler det er ingen som går te psykolog etter ett samlivsbrudd..!!

Skrevet

du må ikke fortelle alt nei, men det er jo greit å prate om de tingene som plager deg : husk at de har taushetsplikt :) Og det er nok MANGE som går til psykolog etter samlivsbrudd, man er IKKE gal av den grunn! Bestill deg en time du, og se om du har kjemi med psykologen der!

Skrevet

Ja, det hjelper faktisk. Dog, det kommer an på hvor god kjemi du og psykologen har samt hvor god han/henne er.

Du blir så absolutt ikke tvunget til å åpne deg og fortelle alt. Jeg har egentlig ikke veldig lett for det jeg heller. Spesielt da ikke til folk som kjenner meg godt. Noe er helt greit å åpne meg med, også har jeg lukker på en god del annet.... Med en psykolog så går det litt på dine premisser. Du sier ting når du er klar - du blir da ikke tvunget til å si mer enn hva du er klar for og komfertabel med.

Jeg tror alltid det er en god ide å gå til psykolog for å snakke om evt. problemer man har, og kanskje få noen til å høre på deg - en sådan objektiv tilskuer - rådgiver - you name it.

Skader jo ikke å prøve, og kanskje hjelper det deg. Ganske så åpenlyst at det hjelper mange, ettersom folk går til psykolog.

Lykke til!

Skrevet

Hei Bea!

Jeg kan anbefale psykolog på det varmeste. Er selv midt oppi et samlivsbrudd, og har hatt det ganske vondt og vanskelig. Jeg går til psykolog gjennom helsestasjonen, så det er gratis. Det er godt å få luftet frustrasjon og få hjelp til å rydde "uro" på plass. Du er slettes ikke "gal" om du søker hjelp. Jeg syntes det er lettere å snakke med en utenforstående som har erfaring, enn med nære venner og familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...