Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Når er det vanlig å begynne å bruke såpe eller shampo på barna? Jeg bruker fortsatt bare vann når jenta på 15 måneder vaskes og bades.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Der ser man.. folk er så forskjellige. Jeg har brukt shampoo på jenten min siden dag 2.. og jeg brukte baby cologne når hun var bittliten etterpå (skal visst være avkjølende og gi velbehag) Dersom hun ikke er plaget av flokete hår, og du føler du får ut alle grøtrester og sand og gud vet hva.. kan du ikke bare fortsett å kattevaske henne da? Hva som er vanlig spiller jo ingen rolle egentlig hvis dere begge er fornøyde å glade
♥Prinzessin♥ Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Jeg bruker også sjampo på jentungen, og har gjort det fra dag én..
Lill,<3Rikke&Patrick<3 Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Jeg har også brukt såpe på jenta mi fra dag en;)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Vi har også brukt shampo og såpe en stund. Men snuppa har hatt langt hår lenge. Bruker babyline og sebamed shampo og neutral cremevask til resten :-) Hun er forøvrig 21mnd.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Takk for svar. Jeg syns egentlig det har holdt å vaske i bare vann frem til nå, men ble plutselig litt usikker. Kanskje har jenta mi skikkelig fett og møkkete hår uten at jeg ser det (hun er jo bare skjønn i mine øyne). For alt jeg vet kan det hende andre syns hun lukter også, selv om hun har en nydelig barneduft i min nese. :/ Tenkte kanskje å begynne med såpe og shampo nå. Noen flere som har tips om gode barneprodukter? Vil helst slippe Natusan...
Mor til Mini Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Hm, veldig rart at du bare har fått svar fra folk som bruker shampo og såpe på barna/babyene sine. I tidligere, milelange tråder her på DiB, har så godt som alle sagt at de bader og vasker barna i vann med noen dråper "babyolje" i. Noen få litt Lactacyd i vannet. Iallefall de første månedene, til de får mer hår, da kommer shampo mer inn i bildet. Men selv de som bruker bare vann m/olje går jo over til å inkludere såpe på en eller annen måte etterhvert -det er vel ikke mange voksne som bare bruker vann m/olje? Jeg har også lurt på når det er vanlig å gå over fra bare vann evt. m/olje til såpe/shampo. Her i huset bruker vi shampo en gang i blant, ellers så bades det i vann m/ noen dråper olje. Og så vasker jeg Minis hender med Lactacyd av og til når hun er ekstra møkkete. Men å bruke såpe på hele kroppen har vi til nå ikke sett på som nødvendig.
Mor til Mini Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Glemte å si at Mini er 1 år og 10 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå