Gå til innhold

hjelp ang grøt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er 11 uker og 3 dager. han får mme og får 165 ml hvertfall 7 ganger i døgnet! dete r litt mye så jeg prøvde å gi han 200 ml 5 ganger, men det hjelper ikke. han skriker og sutrer og gråter. når flasken er tom skriker han hele tiden.

spørsmålet er egentlig når kan jeg begynne med grøt?? kan jeg begynjne med ett grøt måltid nå?? eller MÅ jeg vente til han er 4 mnd.???

takk for svar-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei.. jeg vet ikke helt, men min lille gutt var ikke fyllt 4 mnd enda da helsesøsteren rådet oss til å begynne med grøt. Jeg ammet, og hadde ikke nok. Vi startet med helt tynn velling.....har gått kjempe bra det altså....=)

Skrevet

man kan begynne tidligere. de sier jo at de som gir mme bør heller erstatte dette med grøt når de er 4 mnd

Skrevet

Vi begynte rett før 5 mnd mener jeg. Ville nok også anbefalt å supplere med mme til barnet blir 4 mnd.

Skrevet

Regner med at du mener de som suplerer morsmelk med morsmelkerstatning. De som gir bare mme må fortsette med det som melkedrikk til barna er 12 mnd og kan begynne med kumelk.

Skrevet

Her begynte vi med å ta en teskje risgrøt i mme, så fylte det magen bedre. men vær forsiktig å ikke ta mye grøt oppi, for de kan få vondt i magen i beg.

Skrevet

Du bør helst vente til han er 4 mnd, det er fordi tarmsystemet hans ikke er modent før omtrent på den tiden...

Men hva er egentlig problemet her? Hvis han trenger å spise 7 ganger i døgnet, er vel ikke det noe problem. Stina spiser helt klart mye oftere enn det. Hun spiser på kvelden, èn gang på natta, og på morran, i tillegg til omtrent hver andre/tredje time gjennom dagen.

Hvis han skriker når flaska er tom, må han jo få mer da...

Selvregulering kalles det :) Når bebiser er sultne, må de få mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...