Gå til innhold

Modningsakupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvordan kroppen bør reagere på sånn behandling?

Hvor mye kjenner man etter første behandling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hvilken uke du er i, og hvor mange nåler akupunktøren setter. Fra uke 38-39 setter de punkter som gjør at du kan kjenne kynnere og at babyen sparker litt ekstra mens du ligger der, dette varierer så klart fra person til person. Jeg har gått fra uke 36, og har kjent kynnere nesten hver gang jeg har vært der, litt opp og ned. Første gangen ble jeg bare slapp og trøtt etterpå, og fikk litt mensmurringer :-) Nå går jeg bare og venter, 3 dager igjen til terminen, prøver og modne for harde livet, hi,hi.

Meningen er at livomren skal modnes og at livmorhalsen skal flattes ut, slik at fødselen går lettere og at man forkorter fasene, dette gjelder spesiellt førstegangsfødene, hvor åpningsfasen gjerne kan bli lang og hard. Det skal også hjelpe slik at man får mer energi, stimulerer noen energibaner tror jeg. Hvis man er moden nok, skal visst de nålene de setter uke 38-39, kunne sette i gang fødselen, men det er bare hvis man er moden nok (viktig) feil å si at de setter i gang fødselen, mange som tror det. Jeg vet ikke om jeg har troa på det, det vil tiden vise, når jeg skal føde og i tiden etterpå, føler meg ihvertfall full av energi nå, 39+4 dager, så skal ikke klage, har sikkert sin virkning :-)

Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...