Gå til innhold

Vannkopper...

Sunniva78 har to små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får besøk av familie i morgen, og på skolen hos det ene tantebarnet går det vannkopper. Hun har ikke fått det enda, men har det jo muligens i kroppen. Jeg har hatt vannkopper selv, og er 21 uker på vei.

Er det skadelig for fosteret om det viser seg at tantebarnet mitt har smitten i kroppen? Jeg kan jo ikke bli smittet på nytt, men kan fosteret ta skade??

Håper noen vet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har hatt vannkopper, er jo du immun (tror jeg), da kan vel ikke fosteret ta skade av dette besøket å evt. bli smittet. Er du i tvil spør helsestasjon.

Skrevet

da du har hatt vannkopper overføres jo anti stoffer til barnet, så det er ingen fare... Det gjelder også de første mnd etter barnet er født hvis du ammer...

Skrevet

Så lenge du har hatt vannkopper selv, kan du være trygg. Cellene dine har antistoff, og med en gang du får smittestoff i kroppen, vil cellene gjennkjenne disse, og uskadeliggjøre de :)

Skrevet

Puh, det var godt å høre:-)

Takk for svar alle tre!!

Skrevet

Hvis du har hatt vannkopper før, så før du det ikke igjen (med mindre du hadde svært lite utbrudd, da kan man få det igjen). Fosteret tar ingen skade så lenge du har antistoffer og ikke blir syk selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...