Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Putter dere den i munnen deres før dere gir baby den da? Og kan dere være farlig for mor å gjøre det?
lilleskatten Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Jeg putte den i munnen min ja! Det vil jeg ikke tru er farlig for oss. Sønnen min er nå 5 mnd og ingen av oss har tatt skade av det.
VinterSol+2 Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 jeg vil ikke gi ungen min noe jeg ikke kan smake på selv, om du skjønner? jeg putter smokken i munnen min om den faller på bakken, men om den har falt med smokken ned et sted der jeg syns det er for ekkelt (si feks på gulvet i et parkeringshus, på do etc..) så tar jeg den med hjem og koker den.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Leste engang at man ikke skal gjøre det fordi mor da kan smitte den lille med evt virus e.l hun har i munnen (f.eks forkjølelse). I mine øyne høres det helt vannvittig ut, er jeg forkjølet blir da babyen smittet uansett om jeg tar smokken i munnen eller ikke.. Så ja, jeg "skyller" smokken i munnen min av og til.
Fabelaktiv Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Det anbefales at man gjør det faktisk fordi det da kan styrke barnets immunforsvar..
babyandme Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Jeg skyller den dersom den faller på bakken(inne vel og merke.. koker den dersom den ble veldig skitten.. puttet den i munnen før, men da jeg nevnte det hos helsesøster ble hun nesten sint og vi fikk virkelig høre det..var uhygienisk o.l.og stakkar unge osv. Da følte jeg meg ekkel og tankeløs.. Så sluttet nok med det ja.. huff hysteriske noen helsesøstre.. slitsomt når de er sånn.. godt vi skal flytte hehe;p
engajente Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 jeg var hos helsesøster på 5 mnd kontroll i dag og hun sa at vi ikke måtte ha smokken til barnet i vår munn fordi vi hadde normalt noen bakterier i svelget som kunne være skadelig for barnet.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Nei, æsj, det gjør jeg ikke. Synes det er ganske uhygienisk, både å putte noe i min egen munn som har ligget på bakken, og å dytte mitt eget spytt i munnen på babyen.. Ville du likt at noen "vasket" noe til deg ved å putte det i sin egen munn?
plutseligbolle Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 Jeg har gjort det noen ganger, men synes ikke det er så lekkert...Hvis jeg har en vannflaske med, skyller jeg heller med den, eller prøver å finne vann et annet sted. Ellers anbefaler jeg smokkesnor. Eller å ha en ekstra smokk på lur.
MTMT Skrevet 25. september 2007 #10 Skrevet 25. september 2007 Onkelen til gutten min var på besøk her en dag og satt med gutten på fanget. Plutselig datt tutten på gulvet og jeg registrete plutselig at onkelen plukket den opp og puttet den i munnen SIN før han ga den til gutten min igjen!!! DET var ekkelt det!!!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #11 Skrevet 25. september 2007 Hvis smokken faller i bakken så får hun en ny! Den andre vasker jeg og koker. Hvis vi mister maten vår på gulvet eller bakken så spiser vi jo ikke den etterpå..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #12 Skrevet 25. september 2007 Den henger i en smokkelenke, så den faller ikke i gulvet ;o) Men man skal ikke putte den i vår munn pga noen bakterier vi har som ikke er bra for de enda.....
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #13 Skrevet 25. september 2007 Skjønner det ikke jeg. Det er jo MYE mer bakterier i munnen vår enn på gulvet eller bakken. Til eldre barn er det vel kanskje OK - men til sårbare nyfødte! Huff og huff...
ettie Skrevet 25. september 2007 #14 Skrevet 25. september 2007 Kommer vel strengt tatt ann på barnets alder. Da han var "ny" ble alt kokt. Men da han le mer mobil og utforskende og alt skulle smakes på, ble det lite logikk i å koke smukken. Dersom den faller i bakken skyller jeg den helst i vann eller putter den i egen munn først. Nå er gutten 11måneder og synest det er kjempestas og putte tutten i andre sin mun. Da er han snill og dele Man kan ikke være helt hysterisk. Men lenke på tutten og eventuelt ha ein ekstra med er alltid en god ide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå