Yo&La+spire Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Buss! Eg liker ikke buss...kjempeglad for at vi bor i sentrum, men noen ganger må eg jo ut på tur. Det som irriterer meg er: *Full buss. Knapt plass til barnevognen, og skrikende, bråkende ungdommer på veg hjem fra skolen som henger over barnevogna. Ikke behagelig for snuppa å få en sekk i trynet....Når vi skal av må eg nærmest slå til dem og skrike "Kan dere vær så snill å flytte dere?" og de flirer tilbake "Uuuunskyld, eg sååååg deg ikke. HAHA *flire*". Ingen gidder å hjelpe med vogna selv om eg spør fint. *Bussjåfører som begynner å kjøre før eg har betalt. (tar jo litt tid å få inn vogna og så må eg fram å betale.) Idag sa bussjåføren til meg da eg betalte "Du må gå å passe på vogna du" sånn surt. Kunne vel ha venta med å kjøre til eg hadde betalt da vel?! *Busstasjonen i Bergen. Her må en velge om en vil gå oppe der som bussene kjører midt i veien for å komme til perrongen, eller dra vogna opp en masse trapper. Barnevennlig? Og hva med de som sitter i rullestol? *Folk som nekter å flytte seg fra settet som er der hvor barnevogna skal stå når det er masse ledige seter i bussen. *Folk som står i bussen når det er masse ledige seter. Skjønner de ikke at det blir vanskelig når andre skal ut? Spesielt med barnevogn? Blæh.....Greit å få det ut:)
Mrs. Bouquet Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Buss er ikke for mennesker vet du.
pinglo Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Enig med du.!! Men når det gjelder å ta bussen fra bystasjon, så kan du gå ut der med polet.. så kan du gå derfra og bort til perrongene, uten å gå i trapper ol.
1stor1liten =) Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 enig at det kan være mye stress å busse med vogn. har gjort det utallige ganger! om noen sitter der vognene skal være ,så sier jeg det at dere må flytte dere. jeg skal ha vognen der. Sånn er det bare. Ellers med busssjåfører, kjører de før jeg har betalt, så betaler jeg ikke før evt.neste stopp eller når vi kommer frem. Jeg sier også det at jeg kan ikke komme å betale når du kjører,så om du vil ha betalingen så må du vente med å kjøre. Har opplved en masse annet også,orker bare ikke ramse opp alt. Men føler med alle dere andre som også busser til vanlig
klg,2 boys now:) Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 tar storsett buss daglig med vogn.å må si at jeg noen ganger irritert meg over de som kommer på som har s¨å mye poser på vogna at den er tredobbelt i vekt så har de ungen på armen så skal de likosm hjelpe til å bære inn vognen,det går jo selvsagt ikke..mange ganger jeg har tenkt å hjelpe noen med vogna ender opp med å få noen til å hjelpe meg istede..phuii fikk jeg blåst ut den..hehe ellers så har jeg kjefte på mere en 1 busssjåfør pga at de kjører før jeg er tilbake til vognen.bruker å si i fra nå,vent til jeg har tak på vognen før du kjører sier jeg.
mai mammaen til to Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 jeg er ikke like begeistret heller..men har hatt mange positive opplevelser... f.eks så er alltid bussjåførene veldig hyggelige sysn jeg(bor i bergen jeg og)... de hjelper alltid ( jeg går på første stoppet)... eldre folk er de minst hjelpsomme..de sitter seg der som man kan sitte når man har barnevogner..og blir sittende selv om hele bussen er tom... de jeg syns er de mest hjelpsomme er unge gutter...og utenlandske menn.. de kommer alltid løpende når jeg skal inn eller ut
grå :) Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 her er det aldri fullt på bussen tror jeg. har det enda til gode å se. selv om morgenen da barna kjøres. bussjåføren ber jeg om å hjelpe meg opp med vogna og det gjør dem. dermed får de heller ikke reist før jeg har betalt. først vogn., sååå betale sitter noen i veien så flytter de seg her omkring. godt oppdratt på landet;) er masse ledige seter. synes buss er ålreit jeg. heller ikke noe imot toget. er såpass freidig at jeg ber folk om hjelp da jeg trenger det
ettie Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Synest stort sett at folk oppfører seg greit på buss, og gjør de ikke de gir jeg ganske grei beskjed. Men det er et helvete med buss i morgen og ettermiddags rusjet. Tenk på stakkars oss da som bor utenfor sentrum med har barnehage i sentrum. Busser dermed hver dag med vog...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå