Gå til innhold

3mnd vaksine..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan reagerte deres små på de?

stakkars veslemor er helt skutt hun.. ligger bare og sover, eller stirrer tomt ut i lufta.. kommer med et lite knirk en gang i mellom...

har ikke feber, bare er helt slapp... måtte vekke henne i stad og legge henne til puppen, da hadde hun ikke spist (annet enn litt trøstepupp etter sprøyta) på over 5 timer...

stakkars liten...

fælt å holde henne fast mens de stikker.. hun skjønner jo ikke at det er bra for henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa her fikk 3 mnd vaksinen i dag, hun har vært ganske våken og blid i hele dag.Så jeg har ikke merket noen forandring enda..:)

Jeg gruet meg skikkelig til de skulle stikke henne men det gikk overaskende bra!Første stikket gråt hun litt,5 sek kanskje helt til vi fant fram en leke men andre stikket gråt hun lenge,stakkars:)

Skrevet

Helsesøster her, sa at den andre sprøyta er ganske vond. Siden så mange barn skrek når de fikk den hadde de testet den på voksne og den svei/sprengte visst ganske mye...Valgte å utsette den ene sprøyta i 14 dager jeg, så slapp vesla å få to sprøyter på samme dag, syns det hørtes litt mye ut for et lite immunsforsvar. Hun reagerte ikkenoe på den første sprøyta, den andre skal vi ta neste uke. Blir mye sprøyter en stund, er jo vaksine på 5mnd-kontrollen også..

Skrevet

ja, helsesøster sa at andre stikket er verst, svir visst noe mer.

hun fikk pupp av meg som trøst, og da stilnet gråten, og så sovnet hun med en gang jeg la henne i vogna etterpå. men hun sover og sover og sover og er helt borte i dag..

stakkars liten. heldigvis et par måneder til neste gang!

Skrevet

Vi var også på 3 mnds-kontrollen i dag. Snuppa sov mange timer etterpå og nå er ho ikke i form. Ho sutrer og er litt varm.. ikke vil ho spise heller:(

Men det går over snart håper jeg. Ho skrek mye mer på det 2. stikket her også.. bare noen sek på det 1. Ikke morro å se på at de blir stukket.

Jeg snudde meg bort jeg..

Skrevet

Jeg var så feig at jeg fikk med meg pappan til å holde han mens helsesøster satte sprøytene..he he. Men det gikk da greit. Småen gråt bare bittegrann han. Men utover kveden fikk han litt feber da. Sutret og var i ulag litt utover neste dag også..

Håper pappan har mulighet å være med til neste vaksine også :-)

Skrevet

hun har frisknet litt til her også. spiste masse, gulpet opp en haug, og har ligget en god stund under babygym... nå er hun litt slækk igjen.

men ikke så langt borte som hun var tidligere i dag, iallefall..

godt å høre, egentlig, at reaksjonen er normal..

Skrevet

Gutten min, som nesten aldri vil sove på dagen, sov tre timer i strekk etter vaksinen! Ingen feber eller noen annen reaksjon:)

Skrevet

Snuppa ble ganske sint når de stakk, men det gikk fort over.

Hadde ingen reaksjon etter vaksinen.

Vi skal ta 5 mnd- vaksinen om 2 uker og den gruer jeg meg mere til. Har hørt at det er flere som reagerer på den...

Skrevet

Pappaen fikk holde henne her også. Direkte i etterkant av vaksinen sutret og klynket hun i et par timer, så sov hun leeenge, og ut på kvelden fikk hun høy feber, som ga seg i løpet av natta.

Når hun skulle få vaksine igjen på 5 måneders kontroll var vi forberedt på en laaang natt, men denne gangen merket hun nesten ikke noe av vaksinen.

Skrevet

Jeg gruer masse til min datter skal vaksineres (hun er 9 uker gml). På HS sist sa de at de egentlig ikke vet hvorfor noen barn får feber av vaksinene!!! Mulig jeg misforstod dem? Men syns det høres veldig riski ut å gi barna sprøyter uten å vite hva som kan skje og hvorfor i fht bivirkninger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...