Gå til innhold

Æsj,nå er jeg skikkelig deppa... : -(

Anbefalte innlegg

Skrevet

var til røntgen forrige uke siden jeg har hatt problemer med ryggen

de siste ukene og det viser seg at jeg har 3 skive-utglidninger.

legen skal ringe meg i morgen,så får vi se hva som skjer.

men det vil jo si at jeg bare kan drite i politihøyskolen.de vil ikke ta inn

noen med dårlig rygg.

så der falt liksom drømmen min i grus...............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da. Høres kiiipt ut. Kansje du har en anner drøm du kan prøve å oppfylle.Er selv ryggopperert og har to utdannelser pga det.Så jeg føler med deg....

Skrevet

Men en utglidning, kan ikke det løses enkelt med kiropraktor? Jeg er plaget med låsninger i ryggen, og en time hos kiropraktor (eller meg selv om jeg er raskt nok ute) Så er alt på plass igjen.. Kjenner igjen symptomene så jeg ikke er hemmet i jobben min (er sykepleier, så er hardt fysisk) Kun vært borte 40 min pga ryggsmerter faktisk. Og på jobb helt fin igjen neste dag.

Men utglidning er jo annerledes enn låsning, men tenkte kanskje problemet kan løses samme måte?

Skrevet

åååå, så trist dollypopp. det var skikkelig dumt. Det ska jo alltid være noe som gjør livet berre enda vanskeligere. Nå håper jeg vertfall at du blir gravid ved neste IVF, da slipper du vertfall å tenke på det

Skrevet

Joda,har også andre alternativer,men politi har alltid vært drømmen.

og nå er jeg liksom så nærme...men skal alikevel søke.

låsning og glidning er ikke det samme nei.

har gått med stivt korsett 9mnd tidligere,så kan litt om ryggplager.

Skrevet

Uffda, får håpe at det ordner seg på en eller annen måte. Så dumt at du kanskje ikke kommer inn oga ryggen din. Min mor og far har prolaps, de er virkelig plaget, så ryggen er ikke god å ha med å gjøre alltid

Skrevet

Ok.. Jeg tenkte ikke i de baner at det er prolaps du snakket om... Og jeg som liksom er sykepleier! Men prolaps vises jo ikke på rtg? Eller... Om nervene er affisert vises ikke på rtg, da må en på ct eller mr... MR er jo best.. Håper du blir sent videre til CT/MR så du får se hvor alvorlig det er! Håper ikke nervene ligger i klem (eller om de gjør det ikke er i så mye klem at du trenger operasjon)!!! For prolaps vet jeg mye om! Har heldig vis ikke hatt det selv, men legene og fysio trodde først det var det jeg hadde, men kiro viste bedre.. Jeg hadde ingen funn på MR da.. Men en perfekt ryggsøyle, selv med smerter... Men her var alt låst da..

Håper smertene gir seg raskt! Ligg på magen når du ligger! Det fikk jeg beskjed av fysio når han mente jeg hadde prolaps! Men det vet du jo fra før....

Klem

Skrevet

hih, jeg vet ikke om det er prolaps det er snakk om, berre nevnte det fordi de lever i ett h...........

Skrevet

Jeg googla litt.. Og der fant jeg ut at det var det samme.. hehe... Jeg som alltid har trodd at utglidning er noe annet enn prolaps... *flau*

Skrevet

låsning går på skivenes stilling i ryggraden,mens utglidning kommer av bruks som er slitt bort og derfor ikke holder alt på plass.

en låsning kan knekkes tilbake mens en utglidning som regel ikke

blir behandlet.må evt opereres,men da skal man være skikkelig plaget.

går helt fint å leve med,men kan ikke drive idrett på høyere nivå,

eller komme inn på skoler som krevet fysiske tester og legeerklæringer.

hos meg kommer det fra et brudd jeg har fra før,så regner ikke med å bli noe særlig bedre.

Skrevet

*trøsteklem til vennen*

Skrevet

Uff så trist. Vet hvordan dette er ja.

Hadde selv utglidning i 2 skiver i mai/juni skiftet, og har hatt mye vondt etter det.

Vært til mange mange behandlinger og jobba livet av meg for å bli bra igjen, og nå ser det endelig ut som om ting begynner å bli bra.

Jeg er på vei tilbake i full jobb og :) (jobber i barnehage)

Fysioteraputen min mener at man blir helt bra, hvis man er flink til å trene og vedlikeholde muskelbeltet rundt rygg og mage. Det e musklene som i senere tid vil holde ryggskivene på plass.

Ikke gi opp politidrømmen, men jobb ekstra etter den. Du er ikke dårlig i ryggen hvis du klarer å jobbe deg tilbake og vedlikeholde, du blir like fin som før :)

Hadde en prolaps med skiveutglidning for 8 år siden, og har vært superflott i rygg etter det, jeg blei dårlig igjen fordi jeg jobber fullt og gikk på kveldsskole, og dermed ikke hadde tid til å trene lengre.

Dette ordner seg vettu dolly :)

Skrevet

dolly, jeg har også problemer med ryggen, har hatt 2 prolapsa også har jeg s forma rygg skolilose pluss at skulderbladene mine er 3 cm skeive, hadde i lengre tid store smerter i i ryggen prøvde alle slags muligheter for trim som jeg ble anbefalt av leger og fysoterapauter,

jeg fikk ikke lov å ri, veldi kjedli siden jeg har 2 hester, så var jeg i tyskland på ferie, der jeg fikk en ny prolaps, å legen der sa at om jeg hadde muligheter så burde jeg prøve å ri hest så mye som mulig ( han viste ikke at jeg hadde hest)

vel da jeg kom hjem begynte jeg forsikti og ri igjen, og hadde ingen smerter, nå rir jeg vær dag og ryggen er helt fin, den har den samme skeivheten osv, men prolapsene har sluttet og komme og dem sa ay jeg ville få backsterv, noe som heller aldri kom. nå har jeg det kjempe bra i ryggen kan gjøre det jeg vil:D

legen i tyskland sa at alle sykdommer kan overvinnes som oftes bare en har tro på det selv:D

så at du trener ryggen og får muskler i den er kjempebra:D

kansje det kan hjelpe deg og:)

Skrevet

å,takk!!

trengte noen sånne historier nå:-)

greia med politiet er at de ikke vil ta inn folk med ryggproblemer,

od det kommer jo fram på legeatesten min....

men hvis jeg forsikrer de om at jeg er bra igjen og trener masse for

å vedlikeholde det så kanskje de lar meg kommer gjennom...

hååååper det....!!

har fått rek til fysio,så er vel best å begynne med det.

svi av noen tusen der.....huff.skal jo bruke en del tusen på ivf nå...

tusen takk for gode råd og trøst:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...