Rasko Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Jeg har endelig fått orden på strømpepinnene mine! De har i lange tider ligget i det totale kaos. For noen dager siden sydde jeg en sammenrullbar strømpepinneholder, men èn lomme til hver pinnestørrelse. Utrolig praktisk! Mamma kunne overhodet ikke se behovet for noe sånt. Hun har alle strømpepinnene i et spagettiglass, og måler pinnene hver gang hun trenger et sett. Tungvint, synes jeg, men det fungerer godt for henne, og det er jo det viktigste. Hvordan holder dere orden i strikkepinnene?
mayaya Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Svigermor har kledd en Pringlesboks med litt festlig papir, den ser ikke dum ut :-) Selv har jeg ikke plagsomt mange pinner å holde styr på :-p
**synne** Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 fikk sånn pinneetui som deg av svigermor for noen år siden. Helt genialt!
FruDart Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Har også sånt pinneetui som deg. Men de blir på mystisk vis spredt ut alikevel. Må ha jevnlige opprydninger :-D
camilla^ Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Min mor har alltid hatt slikt sammenrullbart, og syns det er veldig praktisk. Jeg har ikke kommet meg så langt til å få sydd slik, ikke at jeg strikker så mye heller. Så enda ligger rundpinner i en liten pappose, og de andre i en treetui til pinner (som jeg nesten ikke får lokket igjen på. Har slikt til malepensler også, helt genialt!
Jippi! Maibaby! Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Men hva med rundpinnene? Jeg har også et sammenrullbart pinneetui, men jeg synes ikke jeg får ordentlig plass til rundpinnene der, og det er jo de som lager kaos i systemet...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Jeg har tatt vare på de små plastposene med lukkeåpning som var på da jeg kjøpte dem, inkludert arket inni som viser pinnestørrelse, for rundpinnene. Tilsvarende tatt vare på innpakningen for strømpepinnene. Det fungerer best for rundpinnene, for strømpepinnene kan skli litt ut (ingen åpne-lukke mekanisme). Alt ligger i strikkekurven. En sånn sydd remse høres bra ut.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 Her er strømpepinnene i selvsydd rulle-etui. Rundpinnene har jeg i en cd-mappe, skal etterhvert merke hver side med str. Men forløpig har jeg nesten kun bambuspinner, og de er merket med str. Og da sammenligner jeg de få metallpinnene jeg har med dem for å finne ut str.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå