Gå til innhold

er dette normalt??(skremt hos jordmor)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos jordmor idag og jordmoren skulle måle livmoren..Den var da 20 cm alt,jeg er kun 17 uker på vei.Er det normalt på annengangs??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var 20cm i uke 20... og 16-17cm i uke 16....

Skrevet

Kan ikke svare på om det er normalt for annengangs, men med tanke på at fosteret er ca 16 cm lang i uke 17, kan det jo stemme?

Skrevet

I følge den kurven som står på helsekortet, er nok 20 cm litt langt, kanksje du er lenger på vei enn du trodde? Har du vært til ultralyd enda?

Skrevet

jo stemmer det mamma`n til nurk men slik hu jordmoren ordla seg var jeg visst kjempestor til å være kun 17 uker på vei og påsto at jeg kansje var en mnd mer på vei....og at det kansje var fler der inne...

Skrevet

nei ikke før neste uke.jeg hadde siste mens den 30 mai.jeg er kun 17 uker påvei..... (svett og nervøs)

Skrevet

Jeg er andregangs og jeg ligger over 5 cm over normalen, dvs skyhøyt over det grønne feltet men det er bare en inni der. Jm fleipet med om at det flere inni der til meg også men jeg bærer bare høyt og har guttemage. Så ikke vær bekymret for det er normalt :-)

Skrevet

Kjære vettskremte jente. Jordmor hadde HELT sikkert tatt dette opp med deg om noe var unormalt - det er derfor man går til jordmor:-) Slapåp av jente - og hvis du fortsatt er redd i morra ringer du hun du var hos og spør henne om du er innen normalen. Men vær trygg på at hun ville ha snakket med deg om dette hvis hun mistenkte noe var galt!

KLEM!

Skrevet

Symfysemålet ditt er nok litt høyt da ja!

Jeg hadde 19 ca i uke 18 og det var da ca 3 cm over det det egentlig "skulle ha vært"! Men jeg har litt ekstra "polstring" på magen, så hun sa at det kunne være det som var grunnen! :) Men jeg lurer på om det kan være litt arvelig, for mamma hadde visst bestandig høyt mål og virka det som! :)

jeg har høyt S-mål men jeg vet at det er bare 1 der inne og at jeg ikke er lenger på vei enn hva jeg er! ;)

Skrevet

Var til legen i dag,er i uke 20+5.Livmora var nøyaktig 20 cm og da ligger jeg ganske høyt...Kanskje du er litt lengre på vei;-)

Skrevet

hei! I uke 17 var jeg 14 cm, og det ligger på kurven. DFu er nok ca 5 cm mer enn på grafen, men du får høre mer med JM om hva hun mener!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg ligger også laaangt over "normalen", men legen min forklarte det med at det ofte er vanskelig å være veldig spesifikk så tidlig (vanskelligere å kjenne livmorkant), så jeg måtte ta det med en klype salt. Jeg vet at det er bare 1 der inne selv om magen er diger=)

Da jeg var til ny måling nå i uke 24 hadde det "flatet ut" litt, nå nærmer jeg meg gjennomsnittet litt. Tror ikke du trenger å legge så mye i det...

Ser du mørkt på å få tvillinger? Uansett; lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...