Gå til innhold

om hormonspiral :)

Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen svare deg detaljert om hormonspiral? om det var vondt, hva som ble gjort og hvilke bivirkninger dere har fått? send gjerne pm hvis dere føler det kan bli skrekk-historie for andre :)

skal få satt inn om noen mnd, og vil gjerne høre litt om det først :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk satt inn hormonspiral i mars, det gjorde ikke au au vondt, men kjente det jo selfølgelig, men hadde gjordt det om igjen dagen etter om så va...........

eneste som har vært dumt er at jeg hadde mensen i veldig mange uker etterpå, nærmere 2-3 mnd, og etterpå har jeg liksom aldri visst når jeg har fått en liten småblødning og jeg har også blødd litt lett etter sex, men normaliserer seg mer og mer ser jeg, nå har jeg hverken hatt småblødninger eller blødd etter sex på lenge, så jeg er fornøyd

så eneste negative var at det tok litt tid før det ble bra

men er meget fornøyd

Skrevet

Jeg syntes heller ikke det var så veldig vondt å få den satt inn, bare litt ubehagelig..

Men jeg fikk ikke noen blødninger etter på.. Fikk ikke mensen før det var gått ca 3- 4 mnd etter at jeg fikk satt den inn.. Nå merker jeg ingenting til den, så jeg er utrolig fornøyd med den.. Hadde hormonspiral også før jeg ble gravid..=o)

Skrevet

Har hatt i mange år pga sterke menssmerter. Er veldig fornøyd!

Hadde ikke blødninger i det hele tatt. Men kjente likevel at syklusen var der, bittelitt PMS i en dag (ikke dritsur en uke som jeg var uten).

Merket lite til den, og typen merket heller ikke noe.

Men var fryktelig vondt å sette inn. Var sengeliggende resten av dagen, tross Paralgin Forte. Like vondt å bytte også. Men jeg hadde ikke fått barn da jeg hadde den, det sies det er mindre vondt da.

Kort oppsummert: Veldig fornøyd!

Skrevet

Jeg fikk satt inn 10 uker etter fødsel, det var ikke vondt å sette inn for meg. Men fikk litt menssmerter de to første dagene etterpå.

Den verste bivirkningen for meg var jo at jg blødde hver dag i de 6 mnd jeg hadde den. Jeg er plaget med mye blødninger i utgangspunktet, men det var aldri stopp. Ikke bra for meg med andre ord.

Skrevet

Ikke vondt å sette inn, men menssmerter og ble også litt kvalm etter innsettingen. Paracet og middagshvil ble det den dagen;)

Blødde litt et par dager etterpå. Mens til vanlig tid, hvertfall det første halve året. Litt såvondt utenom også. Blør mindre. Etterhvert blør jeg sjeldnere, og kanskje jeg bare trenger truseinnlegg en dag eller to. Har hatt hormonspiralen i halvannet år nå. Blør litt mer uregelmessig nå, små blødninger.

Skrevet

Høres jo kjempeflott ut dette :) Har også vondt når jeg får mensen, ganske ekstremt syns jeg etter fødselen :( hjelper ikke med paracet, og må nesten be sambo komme hjem fra jobb innimellom, men blir bedre for hver gang....

Smerter ved innsetting skal gå greit, nå som jeg hører at ikke alle får veldig vondt :) Er ikke redd for det lenger! Og blødninger har jeg hatt i lange perioder, da jeg gikk på p-sprøyte før jeg ble gravid :)

Tusen takk for svar damer, dette var virkelig positivt for meg :)

Skrevet

Jeg fikk vondt av å sette den inn, men legen mente jeg var et vanskelig tilfelle, hun kåla lenge og var på nippet til å sende meg til spesialist.Det hørte visst til sjeldenhetene at det var så vondt da, så jeg var nok bare ekstra uheldig... Har visst bakovervendt livmor og noe greier:( Men, selvom det var vondt å sette inn og mensvondt i et par-tre dager etterpå så overlevde jeg jo det også. Det var ikke fødevondt liksom:) hehe...

Jeg satt den inn i juli og nå ser det ut til at blødningene er i ferd med å gi seg også, for jeg har blødd litt siden jeg satt den inn.

Jeg ser også frem til en tid med mindre blødninger. Kjæresten min merker den litt når vi har sex, men det går seg visst til det også

Skrevet

var hos fastlegen min først å hun prøvde å sette den inn.det var meget ubehalgelig,men hun fikk det ikke til.ble henvist videre til gynokolog,da gikk det kjempe greit,kjente ingenting.men så kom moroa,hadde mens smerter under hele peridoden(gav opp etter 7mnd) hadde blødninger store til tider.fikk veldig humørsvingninger..så i det hele tatt knall prevasjon ikke noe sex heri gården i den perioden kan du si.bare bløde,smerter og humøret på bunn.så rev ut skitten å ALDRI mer kan du si.

Skrevet

Det var ubehagelig, men ikke vondt å sette den inn.

Jeg fant ut ca 1 uke etter at jeg satte den inn, at jeg ikke tåler hormoner, for da ble jeg en hormonbitch uten like.

Dette roet seg endel etter ca 14 dager, men merker fortsatt litt til humørsvingninger

Jeg gikk opp 6 kg på 14 dager.

Jeg blødde/spotta i 9 uker.

Hadde endel mensmurringer det første halve året.

Hadde regelmessig blødning det første året og etter det har jeg en liten blødning hver 4.mnd ca.

Jeg satte den inn 10 uker etter fødsel.

Skrevet

hehe, jeg har tenkt litt på de trådene og sambo ja... skal be henne om å klippe de korte med en gang, ellers får han vondt :S

får han vondt da, eller bare kjenner han det?

Skrevet

Han bare kjenner dem, ikke vondt, hun klippet dem ganske kort sa hun så han sneier nok bare borti. Det er visst bare slik i begynnelsen har jeg hørt, de må kjøres inn litt...

Skrevet

tråene blir mykere etter vært.fikk høre at de må være en hvis lengde i tilfelle du må fjerne den.hørt om de som ser ut som en nålepute..hehe

Skrevet

Det var ikke direkte dødsvondt, men ubehagelig å sette den inn. Ble supersvimmel rett etterpå, holdt på å svime av. Det er visst også litt vanlig.

Blødde av og på i ca. 4 mnd. Hadde nesten ikke mensen etter det blødde bare litt i 2-3 dager.

MEN samboer klaget på at han kjente det strengen inni der (ehe..) så gikk tilbake til gyn. å fikk klippet den av. Det var helt greit.

Fikk også masse vanncyster på eggstokkene, fikk påvist 3 stk. med UL, men har nok hatt flere, de var ganske vond til tider, så merket det godt.

Ellers var jeg faktisk ganske fornøyd, slapp å tenke på noe prevansjon.

Og det gikk som en drøm å ta den ut, kjente ingenting!!!

Hadde den i 2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...