Gå til innhold

Hvordan sover deres små som er 5-7 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt sover godt på natten men på dagen er det kun smålurer... Så fort smokken detter ut eller jeg slutter å trille vogna våkner han med en gang.... Litt slitsomt, får liksom ikke gjort noe og ville foretrukket noen få lange lurer enn mange korte, dessuten henger han mye mer ved puppen når han er så mye våken... enkte bare å sammenligne litt med dere andre her:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sover bare 20-30 minutter hver 2 timer og det hjelper ikke når jeg triller han. Veldig lei meg siden jeg liker så godt å gå tur. Han er 7 uker gammel. Håper det blir bedre etterhvert. Han sover også godt på natta kan du si. Legger seg i 20:30-21:30 tiden og sover 5-6 timer før han begynner å våkne oftere (hver 2-3 timer) til vi står opp. Tror førstemann gjorde det samme og det begynte å bli bedre etter han fylte 3 måneder, så det er håp for oss. Er så missunlig på de andre med sovebabyer, men alle barn er forskjellige. Ønsker at jeg kunne i det minste gå tur i mer enn 30 minutter....

Skrevet

Lillegullet her er 6 uker, han sover lite om dagene, det er korte lurer 15-30 min.

Noen ganger sover han 1-2 timer men ikke så ofte..skulle ønske at han gjorde det, får ikke gjort så mye.

De første 3 ukene hang han på puppen hver time, det var slitsomt men er mye bedre nå..prøver å venne han til smokk..

Om natta våkner han 3-4 ganger. Han sliter litt med magevondt og er litt tett i nesa nå for tiden så sover han urolig..

MErkes at det varierer, det er ikke noe fast mønster når dem er så små men håper at det blir bedre med tiden.

Syns at han lager masse rare lyder når han sover, trykker hele tiden som om han skal bæsje..slitsomt å høre på om natta :)

Skrevet

Hos oss er det akkurat som hos dere! Sønnen min er 7 uker i dag, og sover kun smålurer på dagtid.. han mistrives tydeligvis veldig i vognen, så det blir desverre svært få trilleturer på oss :( Klarer noen ganger å "lure" han til en liten lur der, men det er umiddelbart slutt idet vognen står stille ja! Han kan sovne ved puppen, og hvis jeg da lar han bli liggende på fanget mitt eller jeg sover sammen med han i sengen vår - ja da sover han som en stein :) ... helt til jeg finner det for godt å eventuelt flytte på han eller meg selv, hehe. Er jo veldig koselig med all denne kosen, men det hadde jo vært fint å få tid til å f.eks. spise litt mat osv selv også. Hver alder har sin sjarm, er det ikke sånn? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...