onam * mai 07 + september 08 Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Måtte til en ekstra sjekk fordi småen er skjev i hodet og bare belaster den ene side av kroppen. Hadde fått øvelser vi gjorde i to uker... Hun var fornøyd med oss :-) Det går den rette veien. Nå klarer han å holde vekta i midten, men har fortsatt en tendens til å legge all vekt på venstre. Så det må vi jobbe litt mere med. Skal til ny sjekk neste uke. Må også jobbe mere med at han holder noe med begge hendene og løfter hode opp når vi "drar" han i armene. Det var veldig godt å høre at det bedrer seg. Var litt urolig jeg for jeg så ikke forbedringene. Sikkert fordi jeg ser han hele dagen. Hehe Han ble veldig sliten av alle øvelsene han måtte gjøre, så nå tar han en velfortjent lur - og jeg kan være her litt :-)
mammantilMathias Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 så godt at det går fremover :-) Alltid gøy når en ser det går bra/bedre med våres kjære små :-) Dette er noe dere kan trene bort?
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 25. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2007 Heldigvis ja, sier i alle fall fysioterapeuten :-)
mammantilMathias Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 så godt :-) da er det bare å stå på videre. regner med dere gjør en kjempejobb siden fysio er fornøyd:-) dere må hvertfall ha masse lykke til videre. klem klem
VinterSol+2 Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 disse små våre ligner skummelt på hverandre de! hehe vesla mi lener seg mot høyre da, kanskje vi skulle møttes, lagt dem tett inntil hverandre, sånn at de ikke kan lene seg mot yndlingssida si? hehe hvordan går det med ammingen i forhold til at han er litt skeiv? vi sleit jo max pga nettopp det, og det bedret seg veldig etter litt tøying. (kan virkelig anbefale hun utenlandske kommunefysioterapeuten i tønsberg altså! flink flink dame!!)
Mamma til to tette Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Med en god porsjon innsats så klarer dere det. Vi har vært veldig fokuserte og har på 3 mnd klart å "knekke" favorittsiden. Nå er han mye mindre skjev og veldig fleksibel på hvilke sider han bruker og vittigste er nesten at han nå favoriserer "rette" siden når han skal sove. Legger seg godt til venstre og klemmer rundt harepusen sin, like skjønt å se på hver kveld ,-) Han er litt treigere på utvikling på magen men det er visst normalt med favorittsidebabyer sier fysioterapeut. Men det har også plutselig løsnet den siste uken, plutselig har han vært på mage og rundt på rygg og på mage igjen som en liten akrobat. Han får maaaasse skryt og er så stolt av seg selv.
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 26. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2007 Takk for oppmuntringsklemmer og ønsker. Godt å få støtte av andre enn mannen :-) Vi står på og jobber med det hver gang han har lekt litt. Avhengig av hvor trøtt han blir litt mer eller litt mindre :-/. Er en tung jobb, det er det. Men innsatsen lønner seg. Hvis vi slurver nå, får vi det jo bare dobbelt tilbake senere for da er det ikke like lett å rette opp i disse tingene skjevheten kan medføre. Han er litt tregere når det gjelder å gripe etter leker, både på rygg og på magen. Skyldes både favorittsiden og født 3,5 uker før termin. Men det er godt å høre at min ikke er den eneste. Vinter Sol... Hihi, ja våre små hadde passa veldig godt til hverandre :-) Synd at dere bor så langt unna. Amming har heldigvis ikke vært noe problem pga hodet. Bare pga av andre ting...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå