Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Hei! Har vært sykmeldt 4 mnd av svangerskapet og blir sikkert sykmeldt ut resten av svangerskapet også om jeg kjenner min uflaks. Noen som vet hvordan det blir med feriepenger til neste år da? Vil jeg få for et helt år som vanlig eller vil de trekke de 6 mnd jeg har vært sykmeldt. Noen som vet??
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 før i verden var det slik at hvis du var sykmeldt utover 3 mnd, så mistet du retten til opparbeidelse av feriepenger. dette tror jeg er endret nå. men vet ikke helt om det bare har blitt tillatt med lengre tidsperiode eller om sykmelding kvalifiserer for feriepenger uansett lengde. (innenfor 1 år da). lykke til videre !
Athina' Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Du får for 48 dager av sykepengene. Og det er snakk om virkedager der, ikke fra mandag til fredag. Det er fra dag 1 og 48 dager fremover og da regnes helgene med, så du kan ikke gange 48 dager*daglønn*10,2% feriepenger altså.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Dette forstod jeg ikke helt.... Er 48 dager det meste man får? Dersom man er sykemeldt mer en 48 dager, så får man ingenting utover dette? Eller er jeg helt på bærtur?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Om du får sykepengene utbetalt av nav får du kun feriepenger fra de første 48 dagene og ingenting for resten.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Spør litt til jeg... Dersom arb.giver forskutterer (vet ikke om det er det det heter...) sykepenger, vil man da altså få feriepenger for hele s.m.-perioden? Jeg har vært s.m. 100 % og har nå gradert s.m. Har hele tiden fått lønn direkte fra arb.giver. Ikke noe fra NAV. Litt treg jeg...he, he Takker uansett for svar ;-)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Om arbeidsgiveren betaler ut sykepengene til deg får du feriepenger for hele perioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå