Gå til innhold

Dumme Hipp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte Nan til lillegutt på 3 uker! men han gulpa så mye og hadde mye knip så jeg bytta til hipp for å se om det ble bedre! han fikk hipp i hele går og to måltider i dag! han gulper opp over halve måltidet jo! og han griner og griner! virker som han fikk enda mere vondt i magen:(

Så i dag har vi gått tilbake til NAN.. hadde så sor tro på hipp jeg! dumme dumme!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her var det omvendt da:) elsker hipp!!

Skrevet

Har hørt at endel anbefaler Collett for barn som plages med magen.. Ellers så er litt maltekstrakt oppi melka et godt tips. Og pass på at han raper skikkelig etter hvert måltid... :) Lykke til, hvertfall, det går seg nok til etterhvert!

Skrevet

Bra det funka for dere:) Har ikke prøvd collett nei (leste en plass at den gir fete barn) ?

Skrevet

Og ingen mme i seg selv gir fete barn!!!!

Skrevet

For vår del var collet den som gav mest gulp, seig hvit guffe også i forhold til NAN.(guloet altså)

Skrevet

Her gulper han ganske tykk masse av NAN, av hippen fikk han alt opp flytende! spruta ut nesa av begge typene! stakkar liten.

Skrevet

Kanskje du gir for store måltider, og han kunne behøve litt mindre, og heller litt oftere?

Skrevet

Har du prøvd å la han rape en gang midt i måltidet? Hvis han ikke blir sint når du tar vekk maten da ;)

Vår fikk også vondt i magen av Nan, så vi bytta til Hipp. Merker ingen forskjell på Hipp og Collett med tanke på gulp og avføring, så vi bruker Collett siden det er billigst.

Fete barn er neppe noe som er spesielt for Collett, faren er nok like stor ved alle typer morsmelkerstatning.

Skrevet

collett gir tykke barn? oisann hvor har du hørt dette? det stemmer nok ikke...

Skrevet

Hmmm, enig med hun som sa rape en gang midt i måltidet.

På den måten får du vekk noe av luften slik at det ikke blir liggende melk over luften i magen, for da følger den med.

Ellers så kan du prøve å rape kanskje 2 ganger underveis. Den siste gangen gjerne når det er ca 20-50 ml igjen av melken. Avhengig av hvor mye du gir ham. Da kan du se om han vil ha mer melk etter siste raping eller ei.

Kanskje vil han ikke det, fordi han er mett egentlig? Noen babyer har en tendens til å drikke til "det flyter over".

Ellers kan du sjekke tuten på flasken du bruker. Om barnet gulper mye er kanskje hullet for stort.

Prøv å holde flasken opp ned. Drypper det "automatisk" uten at du gjør noe ville jeg kanskje gått over til en flaske med mindre hull i ;-)

Skrevet

Samme skjedde med jenta vår da hun bare var noen få uker. Det var skikkelig sprutgulp, veldig ekkelt! Når vi veide henne på helsestasjonen fikk helsesøster nærmest anfall, vi hadde rett og slett overmata lille babyen, stakkars. Hun bare drakk og drakk og ga ikke tegn til at hun var mett, og vips - alt kom opp igjen (eller mye av det i allefall).

Så kanskje rape oftere i løpet av et måltid og kanskje litt mindre mat!?

Skrevet

Det kan også være en liten omstilling for den lille magen hans.. nytt merke liksom.. må bare gå seg til litt.. det var sånn for oss de første dagene vi brukte hipp.. da var han 3 uker.. ammet før det..

Skrevet

Takk for alle tips.. Gikk tilbake til nan nå, turte ikke bruke mere hipp ettersom han skrek i hele natt:(

Men sambo kom hjem i dag med nan ha1 fra apoteket, vet ikke om jeg tør å bytte til den nå.. bytta jo nettopp tilbake til nan..

Skrevet

Vi har samme erfaring som deg med HIPP HI, småen lå å krøket seg i smerter etter hvert måltid. Byttet fra nan pga gulp og mageubehag/kolikk. Tingene ble 10ganger verre med HIPP. Prøvde colette og, men det ble småen knall hard i magen av. Prøvde nanha1 og, men det var igrunnen likt med vanlig nan på de fleste punkter annet enn at avføringen stinket dobbelt så ille av nan ha1.

Så etter all prøvingen endte vi opp med nan vi.

Skrevet

Fortsetter med vanlig nan vi også-;)

Skrevet

Ja jeg tar han opp for å tape mot slutten av måtidet og etterpå, men det er ikke alltid han raper! uansett hvor lenge jeg går rundt med han på skuldra, han sovner bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...