Gå til innhold

åpningsrier eller presserier som er verst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jormora mi sa at dersom jeg får epidural så kommer den til å ta toppen av riene, men den skrus helt av nå man skal begynne å presse.. Da vil dette oppleves vont for mange fordi man da går over fra nesten ingen smerter til sterke smerter..

Men føler de fleste sier at det er åpningsrier som er verst og ikke presserier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. jeg synes iallefall det var åpningsriene som var værst, helt pyton for å si det sånn, hehe... Synes det var vannvitti "deilig!" når pressriene kom. Fikk oppleve smertene på en annen måte,samtidig som jeg da fikk lov til å gjøre noe, og at det nå var like før bebien kom.

(hadde ikke epidural)

Skrevet

Åpningsriene var mildt sagt......hehe synes ikke det var så vondt å presse.

å lenge varte det heller ikke. Men det er jo forskjellig fra person til person da:)

Skrevet

Åpningsriene, uten tvil. Når pressriene kommer, får man fullstendig pause innimellom, og følelsen av å selv være med aktivt, det hjelper godt:)

Skrevet

Åpningsriene var helt j....., men pressriene var nesten litt "deilig". Endelig kunne delta aktivt, og man ser enden på det hele. I tillegg varer vel åpningsriene vesentlig lenger enn pressriene da. (For min del 7 timer mot 20 minutter)

Skrevet

syns også åpningsriene var værst begge gangene..

Skrevet

Åpningsriene, uten tvil,men jeg bla satt igang og fikk ingen pause, det fikk jeg mellom pressriene, heeerlig, med litt pause og føle at man endelig hadde litt kontroll over både seg selv og situasjonen:)

Skrevet

Åpningsriene ja... det er rett å slett en drøm når man får lov å begynne å presse...

Skrevet

er så vant med riersiden jeg sliter med kollik så jeg syntes pressveene var værst *grøss* Likte så visst ikke hvordan det kjentes når hun kom lengre ned og når hodet og resten skulle ut blæh!

Skrevet

Åpningsriene var helt klart verst, fikk nesten en panikkfølelse av at jeg ikke kom til å klare det. Men da jeg engelig kunne begynne å presse så var det bare godt, da får man jo litt pause innimellom også.

Skrevet

åpningsriene, uten tvil!!!!

Skrevet

jeg syns det var vondest før pressriene kom.. men jeg gikk fra 3-10 cm på 30 min..hehe..så var nok derfor... men syns ikke det gjorde såvondt når jeg kunne presse... eller selvfølgelig når hun kom så langt ned at jeg kunne presse henne ut var det vondt.. det syns jeg var det vondeste...når hodet stod i åpningen og jeg måtte vente med å presse mer..

Skrevet

Åpningsriene er helt klart verst. Veldig slitsomme også. Føles som en hard treningsøkt for ryggen, syntes jeg.

Grunnen til at jm din sier det, er nok at når man ikke har epidural, så kjenner man jo ikke åpningsriene så godt, så da vil jo pressriene virke helt forferdelige vil jeg tro.

Jeg hadde ikke epidural, så jeg syntes pressriene var en befrielse. Spesielt siden man da vet at det ikke er lenge igjen og at man får lønn for strevet straks, liksom.

Skrevet

Åpningsriene ABSOLUTT!! Synes nesten det var deilig da jeg fikk pressrier, og kunne få han ut. (Hadde kun 1 da - så var han ute :)

Skrevet

Åpningsriene, helt klart! Pressrier var en befrielse for min del; ikke fordi det ikke fortsatt gjorde noe inni helvetes vondt, men jeg kunne i hvert fall hjelpe til litt selv, og jeg følte at riene faktisk hadde en funksjon utenom å bare gjøre vondt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...