Serial mom Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Skal man bruke shampo da? Ble stående å klø meg i hue og ræva da jeg skulle kjøpe ting å fylle opp i stelle/badekommoden med... De har jo litt hår når de kommer ut,men trenger dem shampo da? Skulle ikke tro det,men kjøpte badeolje,og kanskje det gjør at den lille hårtusten ser ut som den er smurt inn med smør eller noe etter et bad??? Jeg er helt på bærtur her,så om noen som har barn fra før av kan forbarme seg over meg,så hadde det vært kjekt:-)
Adriansmor med tulla Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Jeg brukte ikke sjampo til min første iallefall... bare babyolje og vann og rensekluter og gasbind til rensing av navlestrengen
Spirevipp med go`gutten Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Jeg har ikke kjøpt shampo til den lille, tenkte jeg skulle vente og se om han har mye hår eller ikke først. Tviler meget sterkt på at det er nødvendig med shampo egentlig, men så har ikke jeg noen barn fra før da... hehe
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Hahaha!! "Ble stående å klø meg i hue og ræva da jeg skulle kjøpe ting å fylle opp i stelle/badekommoden med..." Nå ramler jeg av sofaen her. Ser deg for meg!! Jeg brukte ikke shampo på småen før han var noen mndr gammel ihvertfall ) Kjøp badeolje, mild badesåpe og sinksalve, så har du det )
Serial mom Skrevet 25. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2007 He-he,ja,det er nå sånn jeg gjør når jeg er ute på babyhandling for tida,dette er en ny verden for oss:-))) Jeg endte opp med badeolje,zinksalve,pudder og lotion,så lot shampoen stå! Bruker man både badeolje og badesåpe i samme badet,eller? Må isåfall kjøpe sånn såpe også da,de blir vel kanskje ikke så rene etter bare den olja... Myyyye lettere med bikkja,han bare spyler jeg med hageslangen!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Haha! Vil ikke anbefale deg å spyle ungen med hageslangen før h*n er rundt 6 uker. I 6 mndrs alder kan du hente høytrykkspyleren når de gulper tran og annen jækelskap! Ja, kjøp en mild babysåpe. Oljen er mest for ikke å tørke ut huden. Bruker bare noen dråper olje nedi badevannet.
Serial mom Skrevet 25. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2007 Siden det er vintertid i slutten av november er det kanskje bedre å line opp lillemor og bikkja i garasjen,vil jo ikke at dem skal bli kalde og sånn;-p Mannen min har en superbra høytrykksspyler,så får nok spylt av det værste før vi tar dem inn i hus! Der ser du,jeg hadde kommet til å bade babyen i olje jeg da,en liten frityrfrøken,rett og slett! Tusen takk for info,den var særdeles nyttig,Renate! :-)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Hehe Og takk til DEG, Elli-karamelli, for et herlig latterkick!! Nå får ejg rive meg løs fra pcen og kjøre og handle litt. Vi snakkes )
Bdancer Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 tror ikke du trenger shampo for det lille håret de eventuelt har. olje gjør det bare glansfullt:) Ville heller tenkt på hva som er bra for huden og hodebunnen, ikke håret.
Pimienta Skrevet 25. september 2007 #10 Skrevet 25. september 2007 Lillegutt hadde masse hår, men vi brukte bare lactacyd til både hud og hår vi for det var det vi lærte av barnepleier på barsel. :-D Funket bra det.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #11 Skrevet 25. september 2007 Vi brukte bare rød lactasyd både til kropp og hår til vår første fødte. Luktet kjempe godt og var skånsom for hodebunnen. Dette brukte vi til hun var to år og hadde langt hår. Kommer til å gjøre akkurat det samme denne gangen.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 25. september 2007 #12 Skrevet 25. september 2007 Jenta mi hadde ganske mye hår da hun var nyfødt så jeg kjøpte babyline sin shampoo. Men vasket ikke håret ofte, toppen en gang i uka. Ellers brukte jeg ikke noe såpe eller olje på henne. Det er ikke før nå at hun får litt bobler i badet av og til. Det eneste du trenger i starten er en god kuldekrem til kinnene og en god sinksalve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå