Gå til innhold

Gjøre graviditeten offentlig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har gjort graviditeten offentlig med en gang? Fortalt familie og venner at dem venter barn, også har dem vært så uheldig å mista?

Hvordan takler dem det? Har lyst til å fortelle det, men er redd for reaksjonen om jeg mister.

Eventuelt når fortalte dere andre om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det med en gang. Hadde lissom ikke så mye valg, siden jeg måtte si i fra på arbeidsplassen, jobber på sykehus, slik at jeg slipper å være borti medikamenter o.l. som er farlig for fosteret.

Men med 1. og 2. mann ventet jeg til uke 12.

Skrevet

Vi mista 2 stykker,SA i uke 5 og MA uke 11 + at vi slet lenge,så vi avslørte ikke noe før jeg var i uke 15 med jenta vår(som jeg nå er 32 uker på vei med),og hadde vært på 2 tidlige UL for å se at hun levde og alt var bra!

Man vet jo aldri hvordan et svangerskap forløper,og ting kan skje etter uke 12 også,men det er ofte den magiske grensa for mange,så har inntrykk av at en god del venter til etter da ihvertfall. For min del ville jeg ikke like at alle skulle gå rundt å synes synd på meg etter en tidlig abort,det føltes veldig privat der og da,men om du er annerledes og kan takle at andre rundt vet om det,så er det jo bare å fortelle! Sansynligheta for at det går bra er jo dessuten stor,så mest sansynlig bekymrer du deg unødig:-)

Lykke til!

Skrevet

2 første graviditetene fortalte vi nærmeste familie, mødrene og fedrene men mistet begge gangene. etter dette så fortalte jeg det kun til sambo 4 ganger. siste 3 gangene har jeg ikke sagt noe annet enn at det er skjedd igjen til han. og han forstår sykemeldelsen.

Skrevet

Jeg har fortalt med en gang de to siste gangene. Men har vært så heldig at det er gått bra begge gangene.

Fortalt da til nærmeste venner, sjef og kolleger samt familien.

Jo og denne gangen forteller jeg til dere også:)

Skrevet

Jeg er nå i uke 8 å alle vet d...uansett om jeg evt skulle miste så er det jo greit å ha litt støtte..

Skrevet

Vi fortalte det tidlig begge gangene, men kun til de som vi ønsket å ha som støtte HVIS det skulle gå galt... Det er godt å slippe å være alene om sorgen, hvis det skulle gå galt.

De andre ventet vi med å fortelle til ca uke 12..

Lykke til :o)

Skrevet

Vi har fortalt det med en gang alle gangene...

Første gangen gikk svangerskapet kjempe fint, andre gang mistet vi i uke 17 og denne gangen vet eg ikke helt....venter på svar på Hcg prøve....er 5+5 idag....

Skrevet

Vi fortalte det til den nærmeste familien i uke 6, og bror til sambo (på 30 år!!!!) klarte å fortelle det på bygda.(!!!) Så alle visste det da jeg var 6 uker på vei. Ikke meningen det, og fy flate så sint jeg var! Men det har heldigvis gått bra, men neste gang så holder vi det helt for oss selv enda lenger. Er noe med den følelsen man har når det bare er "vår" hemmelighet!! Dessuten blir svangerskapet så langt!

Skrevet

Første gang fortalte jeg det til noen venner og familien i uke 10. Men mista i MA i uke 12(men død uke 9)

Bare sa jeg ikke ville snakke om det og at det gikk bra(gjorde ikke det da men orker ikke trørst og sympatiblikk)

2. gang mista jeg i uke 8 SA men fortalte ikke noen om det.

Nå 3. gang fortalte jeg det til jobb og familien i uke 12/13 etter jeg hadde tatt privat UL. Så er i uke 16 og etter jeg har hatt ordinær UL og alt ser bra ut så forteller jeg det til resten. venner og sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...