Gå til innhold

Har dere vært sjalu på exen hans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen gang følt sjalusi ovenfor exen til typen?

I så fall, hvorfor? Og hva gjorde dere med det? Er ting blitt bedre nå?

Hilda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI det har jeg aldri vært. Har ingen grunn til det heller da, for hun er en eks han bare "hang " sammen med i påvente av å treffe den rette. ( Hun ble gravid mens hun gikk på pillen...sier hun ihvertfall selv )Mange år siden de gikk fra hverandre også.

MEN jeg har følt et stikk av sjalusi når det gjelder hun han var sammen med før han traff meg. (Henne har han ingen barn med). Grunnen til det er at hun er ei jeg kjenner godt, og jeg vet at hun er kjempesøt og snill. Jeg kunne ikke forstå at han gjorde det slutt med henne. Men han sier at hun ikke var den rette for ham, men det er derimot jeg. Nå tror jeg på ham, og sjalusien er helt borte. Vi har vært sammen i mange år, og vi har flere barn sammen. I tillegg er vi bestevenner. Han og jeg.

Skrevet

Ja, før vi fikk barn sammen. Var alltid redd for at han skulle vende tilbake til henne for barnas skyld....slikt skjer jo - og hun hadde veldig stor makt over ham. Men jeg valgte hele tiden å tenke fornuftig når sjalusien slo inn. Det var gjerne i settinger hvor de opererte sammen som foreldre og hun lot det skinne gjennom at de "hørte sammen" pga barna.

Nå er jeg bare overbærende med henne og tenker at så snart stebarna er myndige så slipper jeg å ha henne på døra vår mere. Unngår å ha noe med henne å gjøre - hun har laget så mye spetakkel opp gjennom årene at jeg konsentrerer meg om min kjernefamilie og lar mannen ta seg av "den andre familien" sin selv. Denne avgjørelsen har gitt meg ro i sjelen. Bedre sent enn aldri!

Skrevet

Det kan jeg med hånden på hjertet si nei til.

Mannen min har flere ekser,men bare barn med en av de. Men selv om han har barn med den ene, så er det ikke den eksen jeg kunne hatt grunn til å være sjalu på. Han har hatt lengre og mer betydningsfulle forhold til to andre ekser.

Men jeg har selv et langt forhold med et barn som resultat bak meg, og jeg vet også at jeg aldri ville hatt en eks tilbake uansett om en har et felles barn eller ei. Så av erfaring vet jeg at et barn ikke betyr mer enn at det ble et barn... thats it ! ( Hadde vært samma for meg hvem av mine ekser som var far til barnet.Han er en eks uansett.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...