Gå til innhold

Dere som går til kontroll hos legen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjenner legen ette hvordan babyen ligger i magen?

har brukt å gått til jordmor og hun brukte alltid å kjenne etter hvordan babyen lå, men nå er jeg begynt å gå til lege i stede og hun kjennte ikke etter hvordan den lå..

synes det var rart jeg.. tro vist babyen snur seg men hodet opp før fødselen uten av jeg vet det=/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Han måler blodtrykk, sjekker urin, kjenner hvordan babyen ligger og lytter på fosterlyden. Akkurat det samme som hos jordmor :o)

Skrevet

legen kjenner på magen min også men hverken jm eller lege "brydde" seg særlig om leie før jeg var fra uke 35 og utover...

du kan jo eventuelt bare spørre legen neste gang du er på kontroll om h*n kan kjenne hvordan leie er.. :D

Skrevet

Hun bruker å kjenne etter,ja,men er nok ikke voldsomt erfaren,så hun gjetter sikkert litt,he-he. Denne gangen trodde hun at hodet lå ned,og det føles sånn for meg også,uten at jeg vet med sikkerhet,dette er første babyen vår.

De kan jo snu seg litt frem og tilbake da,så er nok på de siste kontrollene at det vil være viktigst at dem kjenner hvor hodet ligger!

Skrevet

jordmor har kjennt på leie siden uke 20, babyen har alltid ligget ned med hodet da..

men nå hos legen var det eneste hun gjorde var å måle hjerteslagene, blodtrykket og urinen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...