vitaminbjørnen Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Liker varme farger, og ønsker et innbydende soverom. Ønsker blant annet grønne planter også. Men lar det seg kombinere med lys/beige farge på veggen...? Event. andre fargetips? Tenkte å begynne til helgen
Pampers123 Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Jeg liker å ha lyse vegger, og heller pynte med puter, gardiner etc..
vitaminbjørnen Skrevet 25. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2007 var det jeg også tenkte :-)
Irisess 5MA & 4SA lagt på is.. Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Bruk pastelle farger på veggene og for varmen bruk mellommørke til mørke farger f. eks rød, gul, oransje på pynteputer møbler og lignende da får du ønsket effekt:) bruk den primære varme fargen rød og gå utifra derfra hva den viderefører varme til:)
*Super*Mamman* Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Caffe latte er en kjempefin farge. Den er veldig lys, men samtidlig varm og innbydende. Passer perfekt på soverom:)
ambumamma Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 jeg har to forsskjellige farger. mørk grå nederst, bryter av med en fin hvit vegg list og har lys grå øverst. ble faktisk skikkelig fint
Bella¨^ -med to små rosa- Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 Det er faktisk ikke anbefalt å ha blomster eller planter på soverommet. Dette er fordi de produserer CO2 om natten, og bruker oksygen slik som oss. Om dagen er det motsatt - da produserer de oksygen og forbruker CO2. Hvor mye det egentlig har å si er jo en helt annen historie...
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Vi har en del mørkelilla på stua vår. Trives veldig godt med den fargen, og kunne godt ha hatt den på soverommet og. Sambo trives også godt med fargen, da det er en dyp lillafarge og ikke "jentelilla". Det passer veldig fint med grønne planter til dette, men som Nille over her sier, så er det ikke anbefalt med planter på soverom, så jeg ville funnet noen fine kunstige planter.
Miss RM Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 Har caffe latte på tre vegger og og som heter tiramizu på den fjerde veggen. Gardiner, sengeteppe og alt annet går i brune/beige toner, synes selv det er kjempefint! Har også en helt hvit enkel pyntehylle på den ene veggen hvor jeg har satt et par fine bamser o.l.
Bebis120408+150511 Skrevet 25. september 2007 #10 Skrevet 25. september 2007 vi har latte (ikke caffe latte) på veggene på barnerommene (som ikke brukes ennå da..) og er storfornøyd med det.. veldig nøytral farge som kan sprites opp ved hjelp av gardiner, puter osv osv...
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 25. september 2007 #11 Skrevet 25. september 2007 Vi har en farge som heter marrakesch på soverommet. Ikke helt lys, men veldig behagelig. Litt brunlig... Så går interiøret i turkis og mørkebrunt
Gjest Skrevet 25. september 2007 #12 Skrevet 25. september 2007 Vi har en lattelignende farge på tre vegger, og en vegg i lys turkis. Har i tillegg pyntet med brune gardiner, brunt sengeteppe og turkise puter. Liker soverommet utrolig godt! Virkelig avslappende. Har bilder hvis du vil se.
Frøken Bollerund Skrevet 25. september 2007 #13 Skrevet 25. september 2007 Jeg har pusset opp et gjesterom som jeg ble sååå fornøyd med. 3 av veggene er helt lyse (nesten hvirt, husker ikke helt fargen). Den 4 veggen har jeg malt i en brunfarge (tror den heter kakao)- det ble så veldig lekkert. En hvit hylle med noe pynt på på den brune veggen ble prikken over Ièn. Og annet interiør selvsagt
Bdancer Skrevet 25. september 2007 #14 Skrevet 25. september 2007 Det er lurt å ha en nøytral farge på veggene, så kan man eventuelt bytte stil med gardiner, sengeteppe o.l. om man blir lei. Du sier varme farger? Da vil jeg si at du må huske at rød, oransj og gul er energi-skapende og ikke særlig egnet på et soverom. Men så lenge fargen er veldig svak (f.eks. beige) så går det nok bra. Blå er jo anbefalt pga at den er søvndyssende, men synes den blir for depresiv jeg da. Særlig hvis fargen blir for mørk... og lys blå synes jeg blir litt syntetisk. Men lys lilla for eksempel:) Er det noe alternativ?Rosa er jo ganske romantisk da:) En dus rosafarge da vel å merke.. Lykke til i hverfall, hva du enn bestemmer deg for.
Bdancer Skrevet 25. september 2007 #15 Skrevet 25. september 2007 huh? trodde planter alltid renset luften og gjorde om til oksygen jeg, uansett dag eller natt..
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 25. september 2007 #16 Skrevet 25. september 2007 Vil forresten si at vi har perlegrå på veggene. Det er en dus rosafarge. nesten som rosafargen på innleggene over når man skriver svar her inne på bim, bare enda litt dusere. veldig fin og behagelig. Og så er det piffa opp med lilla tekstiler rundt om i rommet som jeg skrev om tidligere her :-)
StorkeMammaen Skrevet 25. september 2007 #17 Skrevet 25. september 2007 Hvis du går på jotun.no så kan du finne ulike farger der og "pusse opp" forskjellige rom.. Da ser du jo litt hvordan det blir, selvom rommet ikke er helt likt det du har. Jeg syns hvertfall det er gøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå