Gå til innhold

Hva går ned i høykant for aprildamene?


millymolly&mini

Anbefalte innlegg

Her går det i enten stekte eller kokte egg, masse melk samt deilig snickers-sjokolade...mmmm:)))

 

Ps Småkvalmen har tatt meg, så jeg spiser litt hele tiden... Tørr ikke veie meg da - hjelpes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha ha!! Du trenger jo ikke veie deg, da;)

 

Jeg skulle ønske jeg også kicket på noe...av & til prøver jeg å late litt som,men det er liksom ikke noe jeg har skikkelig lyst på...

 

Hvis det blir noe håper jeg det blir noe sundt egentlig. Epler eller druer eller noe sånn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millymolly og mini; de sier at om man har kjempedilla på egg og melk er det en liten jente som romsterer inni magen din:) Jeg har litt dilla på lakris og grønne druer. Nam nam:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er jente jeg og:) I forrige svangerskap spiste jeg også lakris - Haribo sine, fåes kun kjøpt på nille og europris.....hi, hi og det ble gutt!! Så gutt på deg da Kamel 85:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se om vi har rett:) Jeg tror veldig at det er en gutt inni der jeg og:) Eg må ha djungelvræl og lakrissnører. Det meste av salt lakris er nam nam:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mango, ananas og farris :) Mmmmm :) Og en deilig sjokolade jeg har funnet med mandelkrokanbiter :) Egentlig er det meste fristende å putte i munnen. Jeg spiser ting jeg ikke har smakt på mange år, sikkert fordi jeg tenker så masse på mat at jeg plutselig kommer på disse tingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rug Fras blandet med blåbæryoghurt (prøv det!!)

Appelsin og pære

BonAqua silver lemon (den på flaska med tut)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mye i frukt.

Mye jeg har vært veldig glad i tidligere, som ikke er aktuelt om dagen også.

Ellers er lakris en vinner!

Forrige dagen bare måtte jeg ha brownies etter å ha sett noen spiste det på tv... Det var bare å kjøre seg en tur i butikken og shoppe det som trengtes for å lage en kake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her går det i bølger,noen perioder Må jeg ha egg. Og så MÅÅÅ jeg ha frukt,masse frukt,gjerne vannmelon..mmm

ellers så har jeg fått dilla på de små boksene med sjokomelk..(kjøper aldri det annet enn til datteren min ellers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg fikk dilla på var egg og sjokomelk. Nå har jeg lyst på alt mulig frukt særlig sitrus! Jeg har funnet noen skikkelig gode klementiner som jeg bare må ha :) sjokomelk vil jeg fremdeles ha men eggene blir jeg kvalm av å tenke å¨nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har faktisk ikkje dilla på nokka denna gangen. Det e så rart. Har prøvd alt muliug ,men nei. Siden eg bor i england kan eg få veldig lyst på alt som eg ikkje har tilgang på her,men det går som regel over når eg får det tilsendt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke jeg heller :-|

Jeg finnes ikke kvalm men matlysten er likevel på bånn, så vekten min går gradvis i feil retning.

 

Eneste jeg har lyst på (heldigvis) er sunne ting.

Frukt har jeg spist mye av, men nå sa akkurat jordmoren min at jeg ikke burde spise så mye frukt heller. For mye sukker... :-(

Max 2 om dagen sa hun...

Har søkt litt på nettet og har ikke funnet underlag for det hun sa.

Noen som har fått beskjed om det samme?

 

Jeg synes det er fryktelig vanskelig å spise slik man bør gjøre hele tiden. "ingenting" kan man jo være 100% sikker på er riktig.

Spiser man på restaurant har man ingen garanti for at salaten er bra nok vasket eller kjøttet godt nok stekt.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt og skive med leverpostei er det eneste jeg har fått ned de siste to månedene. Min vekt går også i feil retning, men magen tyter ut :-)

 

Du trenger ikke å bekymre deg for det med vekten, babyen tar det den skal ha uansett. Og i forhold til det med frukt, så har jeg aldri hørt noe om maks to om dagen før, jeg spiser ihvertfall myyye mer enn det, gjerne et par smooties og noen solide porsjoner med fruktsalat i løpet av dagen.

 

Det eneste jeg styrer unna er kjøtt som ikke er gjennomstekt og tunfisksushi. legen min sa at jeg ikke kunne spise sushi i det hele tatt, men på mattilsynet sine nettisder sto det at det var greit bare jeg styrte unna tunfisken, så da hører jeg på dem jeg liker best :-)

 

ellers har jeg ikke spist noe godteri av noe slag - og det gjorde jeg heller ikke forrige gang - jeg blir bare sunn av å være gravid tydeligvis! Er ganske glad for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he jeg er i tyskland. Jeg har også lyst på alt det jeg ikke kan få tak i her. Jeg har ikke hatt tid til å venne meg til den tyske maten heller siden vi nettopp flyttet ned. Gleder meg til å feriere i norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk og sjokomelk. Må ha det, bare må ha det. Er ikkje full krise om vi går tom, men drikk mykje når eg då får tak i det att.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-)

Jeg elsker Sushi så det var gode nyheter.

Jeg søkte litt på nettet nå og ser at mange sier at det er trygt.

Legen min var usikker, så jeg har ikke tatt sjansen.

Kanskje lurt å styre unna Sushi i butikker og å teste ut altfor mange fremmede Sushi-sjapper iallefall.

 

Jeg kommer ikke til å høre på jordmor ang. frukt.

Frukt gjør at jeg holder meg unna mye annet usunt og det må jo bare være bra! ;-)

 

Men alle sier at magen vokser. Har ikke sett noenting enda jeg :-|

Ikke har jeg kjent livmora heller. Skjønner ikke hvordan man gjør det.

Skal på ultralyd på mandag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært melkoman men mistet lysten på melk når jeg ble gravid. Egg og grønne druer har jeg derimot spist mye mer av.

Mon tro hva det betyr.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med masse karbohydrat.. Har gått ned 46 kilo ved å kutte karber, og kommer til å se ut som et tog før svangerskapet er over dersom jeg ikke skjerper meg snart... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dilla på alt med mye karbohydrater! Har gått ned over 20kg på ketolyse kuren ( kuttet karbo ) Har til nå lagt på meg ca 3,5 kg og er 11+3. Syns det er vel mye så tidlig. Med datteren min la jeg på meg 6 kg og med sønnen min 10kg , så må nok skjerpe meg litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinrikmat har vært "viktig" her. Omelett i kantina på jobb. *sikle*

Kjøttpålegg m/salat.

Gode gammeldagse middager m/potet og diverse

Ting med majones i....

 

 

Men siden kvalmen ga seg i uke 11, så har ting blitt meget meget bedre. Spiser normale måltider nå, og holder fordøyelen i orden med linfrø. Det er alfa og omega for meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...