Gå til innhold

Hva skal dere ha med av snacks/mat på føden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips?

tenkte på kjekt eller lignende og noen flasker med brus. En vet jo aldri om det blir på natta, så er jo begrenset hva som er åpent...

Hva skal dere ha med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar jeg ikke med meg. Skal føde på RH, og der er det fin kiosk. Hvis jeg trenger noe ekstra får det bli fra automater. Sist gang husker jeg ikke noe behov for mat eller drikke underveis, selv om de vel fikk i meg litt saft. Var opptatt av andre ting (skrekk og gru). Prekære behov som måtte dukke opp underveis får far sørge for å dekke. Men jeg har jo så full bag fra før :) - der er det ikke plass til mye potetgull...

Men tror uansett ikke du trenger å ta med brus. Er ganske sikker på at det fins brusautomater på de fleste sykehus. Dessuten tror jeg de har kjeks på fødeavdelingen.

Skrevet

Jeg baket boller til mannen min i helgen... Hehe... Skikkelig husmor. Tenkte bare det kan være kjekt å ta opp av fryseren på vei til føden hvis fødselen starter om natta. Men tror ikke jeg orker så mye selv egentlig, tar det som det kommer, men har for vane å bli kvalm når jeg har vondt:) Kanskje en pose potetskruer? Det bruker å hjelpe når jeg er kvalm.....

Skrevet

Fødte på lillehammer for snart sju år siden, og der fik jeg all mat og drikke jeg trengte, så jeg regner m at d er sånn der nå også, og har ikke tenkt å ta m noe ekstra..

Skrevet

Det er ganske lurt å ta med energidrikk til både mor og far...og noe å spise som inneholder sukker for det trenger man underveis dersom fødselen tar tid da...

Jeg har kjøpt inn energidrikker , kjeks og kvikklunsj :)

Og så tenkte jeg at vi lager en matpakke til far før vi drar...han får jo ikke mat på sykehuset..stakkars.. ;)

Skrevet

Mens fødselen sto på orket jeg ikke annet enn en slurk cola. Men jeg hadde med påsmurt horn med ost og skinke (som jeg hadde hatt i fryseren) i tilfelle fødselen halte ut - hvilket den ikke gjorde. Men matpakkene var herlige etterpå. Litt dumt at vi ikke visste at de skulle komme med brødskiver til osss etterpå, men... Ellers hadde jeg med sjokolade og druesukkertabletter (xl-1), men orket ikke noe av det underveis.

Skrevet

Tar med sjokolade + brus. Og en matpakke. Har en bitteliten kjølebag som rommer et aldri så lite målti. Spiste ikke mye under fødselen sist, men fikk bruk for matpakken etterpå.

Skrevet

Hadde med sportsdrikk forrige gang. Vet ikke om det hadde noen hensikt, men kommer til å ta med meg noe å drikke denne gangen også. Mat var helt utaktuelt. Fikk tilbud om middag midt under fødselen sist. Skjelte ut den stakkars sykepleieren. "Jeg ligger jo her å føder. Skal vel for /&R(/ ikke ha noe mat!" He, he....

Skrevet

Noen sykehus har jo døgnåpen narvesen e.l., men tror ikke mitt sykehus har det... Å ta opp boller fra fryseren var en god ide:) Da er de jo ferske.

Skrevet

kan jo være greit å ha noe med til gubben, har får jo ikke mat der... Ikke sikkert han har så mye mat lyst, men skal ta med noen boller tror jeg:) samt brus og kanskje noe søtt

Skrevet

Har ikke tenkt å ta med noe. Har født 2 ganger før, og vært kjempekvalm under åpningsriene... Ikke hatt lyst på noe da nei!

Skrevet

Har pakka kvikklunsj og sportsdrikk :) Om jeg tar det under fødselen eller etter får vi se ;) Fristet ikke m noe sist.

Skrevet

Jeg fikk mat sist jeg fødte ! Og det gjør jeg denne gangen også regner jeg med ;-) Ellers er det brusautomat og kiosk ... og er man sulten fins det kjeks på kjøkkenet tenker jeg ...

Skrevet

Har aldri tatt med noe til fødselen. Ikke akkurat fokus på spise, men godt med litt vann underveis. Men hører mange sier det kan være lurt med matpakke til far iallefall

Skrevet

Det eneste jeg tenkte på en periode under fødselen var at jeg hadde lyst på mat og røyk. Hihi... Utrolig. Men jeg hadde nå aldri hatt tid til å ete for det gikk så fort. Men etter fødselen fikk både jeg og faren et brett med brødskiver, pålegg, appelsinjuice og kaffe/te :o)

Regner med vi får det denne gangen også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...