! ! ! Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Ligger her med febersyke lillegutt på magen. Han har vært syk ca halvdelen av tiden siden han begyndte i barnehage for nesten 1 1/2 mdr siden. Er det vanligt? Når begynder han at bli litt immum overfor barnehage-viruser? Hva sir deres erfaringer? Han har aldrig vært syk før og er nå 17 mdr. Håper noen vil dele litt erfaringe.
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Har vært det samme styret her. Nå er hun frisk og jeg er syk.. :/ Mange sier det er som regel det første året som er verst..
*heldigmamma* Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Både jeg og datteren min var så å si konstant syke etter at hun begynte i barnehagen. Tidligere var jeg syk toppen to ganger i året mens nå er det minst en gang i måneden- dessverre...
! ! ! Skrevet 25. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2007 Uff, så det kan kommer til at forsette et godt stykke tid ennå. Hadde håpet det kun var nå i begyndelsen. Lillegutt ligger med høj feber ca hver anden uker og må så være hjemme i ca en uke.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 har vært heldig. selv har jeg et inmari godt immuneforsvar. Jobber som lærer i barneskolen og er "herdet". Virker som lillegutt har fått mitt immuneforsvar...faren er lik han og.
Bægge dætern Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 jobber i barnehage og ble selv syk hver gang jeg kom ut i praksis under utdannelsen. nå er jeg herdet og trøster hvert år nye fortvilte foreldre med konstant syke barn. det går heldigvis over og blir bedre etter jul : )
mai mammaen til to Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 snuppa her på 16 mnd begynte i barnehagen for litt over en mnd siden. hun har enda ikke vært syk en eneste gang.. hatt en dag med litt snørrete nese.. men det gikk over veldig fort.. hun har hatt mye feber og vært masse syk før... hatt spysyken osv.. men ingenting foreløbig..så håper på "ryktene" jeg har hørt om at er barna mye syk når de er helt liten så blir de det ikke når de er blitt større
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Hei =) Jenta mi på 19 mnd begynte i barnehage for nøyaktig 3 uker siden - hun har vært syk i 2 av ukene(!) Hun hadde 3 innkjøringsdager (onsdag, torsdag, fredag) - så ble hun syk natt til mandagen - var hjemme hele uka pga dobbeltsidig ørebetennelse og halsbetennelse. Var i barnehagen hver dag hele forrige uke da hun var i fin form - jippi - og gjett hva som skjer natt til mandag!!! Høyfebril nok en gang - slapp, sliten, gir liten kontakt osv - tok henne med til legen i går og hun har nå ny ørebetennelse på gang! Nye 10 dager med penicillin kur - æsj - jeg håper dette bare er tilfeldig for dette er virkelig slitsomt!!! Hun har heller aldri vært syk før nå =) Håper det bedrer seg snart =)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 Hun var frisk de to første ukene av nhg.starten, siden det har hun vært mer eller mindre syk... Hadde omgangssyke i går- på bedringens vei nå... Hun er 17 mnd og var sjelden syk tidligere.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 25. september 2007 #10 Skrevet 25. september 2007 bhg.starten skulle det stå
haater husarbeid Skrevet 25. september 2007 #11 Skrevet 25. september 2007 Dette er nr to for meg da. Må si at minien var mye syk den første vinteren, han fikk alle bakterier og virus fra storebror som gikk fullplass i bhg. Så det har faktisk ikke vært så ille ennå. Men jeg regner med at vinteren blir hard; to barn med astma.......
übermamma *5 pp* Skrevet 25. september 2007 #12 Skrevet 25. september 2007 Snuppa begynte i bhg 6 august og vi har ikke vært syke ennå. Har vært lapper i bhg om at det går omgangssyke og vannkopper, men ikke noe på oss....ennå
Ruske-Sara Skrevet 25. september 2007 #13 Skrevet 25. september 2007 Jeg har to unger, men har vært veldig heldig mtp sykdom. De får begge tran og sanasol hver kveld, og jeg ammet dem veldig lenge. I tillegg er jeg påpasselig på at de skal vaske hendene sine med en gang de kommer hjem fra barnehagen. Jeg aner ikke om det har gjort noen forskjell, men hvertfal håndvask er jo enkelt og verdt å prøve.
BettyBoob Skrevet 25. september 2007 #14 Skrevet 25. september 2007 pjokken min har gått i bhg i 2 mnd, og vi har hatt flere runder med maaaaasse snørr! men ingen feber så han har ikke trengt å være hjemme. han har enda ikke smittet meg da faktisk!
Meg og bøllegutta!! Skrevet 26. september 2007 #15 Skrevet 26. september 2007 Off ja ; (( Eldstegutten min begynte i barnehagen for et år siden. Da var han 18 mnd........ Han var frisk hele august og september, og så begynte moroa............ Forkjølelse, feber, øyekatar, hos, snørr, lungebetennelse!! Det lengste han gikk i strekk fra oktober uten å være syk var 7 uker...........januar og februar var verst; (( Ugh!! grusom vinter.... Håper det blir bedre i år Men nå har vi en liten på 7 mnd også så nå er dte vel han som blir mye syk hehe......... jaja!! Thats life
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå