Frøken Fjong og Prinsene Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Hei hei. Andre her med barn på snart to år som er litt trege i språket? mitt lille gull på 20 mnd, babler for det meste. konkrete ord han sier er:mamma,pappa,ja,der,hei...var på kontroll med han og hs synes han pratet for lite. han skjønner ikke mange ord heller.. har ei pekebok med mange bilder av forskjellige dyr og ting. spør ofte f.eks "hvor er katten"? men da peker han ikke. selv om han ofte ser katter...blir litt bekymra jeg:S HS skulle kontakte ppt. Han er forresten født sju uker for tidlig.
Gjest Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Noen barn er senere ute, men det er viktig når dere og hs er bekymret å få sjekket hørselen grundig. Få fastlegen til å henvise.
Frøken Fjong og Prinsene Skrevet 25. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2007 ja..har sjekka hørselen hans for ikke lenge siden, fordi han er prematur..den er helt fin.
Gjest Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Ok, det er jo bra at det er sjekket ut. Jeg ville likevel stått på veldig for å få testet mest mulig nå, vet at det gjøres hjernescanning på enkelte barn som har tregt eller nærmest manglende språk. En venninnes minste sønn snakket overhodet ikke før han var nærmere fire, og de var på en del forskjellige undersøkelser med spesialister på området. Ingen funn, men gutten slet tydelig med det sosiale etterhvert, men da han plutselig begynte å snakke og de i tillegg fikk innvilget logoped to ganger (tror jeg) i uka i barnehagen, hentet han seg veldig raskt inn, og vil ikke ligge bak jevnaldrende ved skolestart i det hele tatt. Ønsker dere lykke til med utredning!
Loyloy Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Min er to år om noen uker, han forstår det meste, men snakker også veldig dårlig, det er mye: how og babbel... Barnehagens talepedagog, sier det ikke er noe å bekymre seg for sålenge det er lyd der. Hun ba oss imidlertid sjekke hørselen. Sjekk hørselen hos en spesialist. En vanlig lege kan ikke se om det er større problemer en revnet tronmmehinne eller væske i mellomøret. Problemer med ørene er den hyppigste årsaken til dårlig språk hos småbarn og rammer faktisk hver fjerde unge.
Frøken Fjong og Prinsene Skrevet 25. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2007 ok. har vært til øre-nese-hals og alt virket helt fint..men men, pluselig så kommer det vell:) får trøste meg med det.vet jo om ei som ikke hadde språk før hun var tre,og nå,20 år etter skravler hun så det blir for mye av det gode av og til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå