forvirret... Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Venter på legetime, for å sette inn hormonspiral, i mellomtiden har vi brukt og bruker enda kondom. Er bare så livredd for at den skal sprekke eller noe.. Noen som har opplevd det? Vil ikke ha flere barn, iallefall ikke på noen år.. huff.. er litt nervepirrende.. jeg blir veeldig lett gravid... men orker ikke begynne på piller heller, når jeg snart skal ha spiral..
Gjest Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Ved siden av meg her ligger en liten gutt som skulle vært en klatt i kondomet ;-) Så det er nok ikke helt safe, nei. Vi merket heller ikke at det gikk i stykker. Er 38 år og dette er mitt femte barn, så jeg har litt erfaring med prevensjon. Kondom virker - heller- ikke...men hormonspiral har jeg aldri hørt at noen har blitt gravid på :-)
___ Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Sier ikke statestikken at ca 15% av parr som har jevnlig sex og bare bruker kondom blir gravide i løpet av et år? Det blir mye sikkrere om dere bruker skum eller noe i tilleg.
Poteto Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 du kan ikke begynne på noe prevensjon før mensen er tilbake allikevell.. fikk beskje av legen, enten å bruke kontom eller ikke ha sex.. så her blir det kondom hater det, og føler meg usikker hele tiden.. eg og venter på mensen så eg kan få satt i hormonspiralen...
Gjest Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Jeg tok abort i sommer, etter at kondomen sprakk.
vekt85 Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Merker man ikke når kondomen sprekker? man kan da iallefall sjekke det etterpå. Å om man skulle være så uheldig at den sprekker kan man vel ta angrepille.
Gjest Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 Ingen prevensjonsmiddel er 100 % sikkert. Avholdenhet er...;0) Legen min sa at ca 15% blir gravide ved kondom bruk i ett år. Det finnes også de som har blitt gravid med hormonspiral,men det er sjeldent da. Hva med å kjøpe en pakke angrepiller som du har liggende som "for sikkerhets skyld" om kondomen skulle sprekke?
___ Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Du kan godt sette inn spiral eller begynne på p-piller før du får igjen mensen. Det har jeg gjort med begge mine. Hvorfor skulle du ikke det?
olla Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 Det sies jo at den kan sprekke, vi har kun brukt den i over 2 år nå, og det har fungert helt fint for oss!
meg & to små vampyrer Skrevet 25. september 2007 #10 Skrevet 25. september 2007 Det er jo faktisk små hull i noen av og til... 100% er det ikke, har hørt 97% om det brukes riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå