Gå til innhold

noen som kan hjelpe kanskje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan en finne ut om en har senebetennelde, slitasjeskade eller leddgikt?

Uten å kontakte lege liksom...

Har veldig vondt særlig i håndleddene, har kommet og gått litt tidliger,

men har ikke tenk noe særlig over det..

I moren mins familie er det lang historie med leddgikt,

men med mor er legene usikre på om det er leddgikt eller slitasje,

eventuelt en kombinasjon..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm. Tror nok den beste "løsningen" er å ta blodprøve hos legen ja... ev. røntgen. Tror ikke du "slipper unna"....

Håper du ikke har fått noe av dette!!

Skrevet

Den egentlige grunnen til at jeg ikke vil til legen, er at jeg VET han kommer til å sykemelde meg dersom han mener det er senebetennelse, noe jeg ærlig talt ikke har tid til..

Men forstår ikke helt hva det kan være dersom det ikke er en av disse tingene?

Skrevet

Jeg var til legen i går fordi jeg viste at jeg hadde senebetennelse. Det kjennes. Bevegeligheten blir redusert og det gjør vont å løfte ting.

DU MÅ dra til legen.Dette er ikke noe du kan lege selv. Jeg ble spurt om sykemelding, men jeg takket nei. Legen kan ikke tvinge eg. Du bestemmer over in egen kropp.

Dra til legen du. Men om du får Naproxen må du utsette babislagingen pga. ikke bra å spise disse tablettene når du lager barn. Tablettene kan også gjøre det vanskelig å bli gravid den perioden du spiser tablettene.

Skrevet

Er ikke før om 10-11mnd at vi skal begynne å prøve da...

Så er ikke noen fare det..

Hvor raskt bør jeg gå til legen....?

Skrevet

bestill deg time i morgen du..

Skrevet

Hei dette er som å lese om meg selv og mine håndledd og min mors da =)¨

Vi har også svake håndledd er venstre osm er værst men det ksan komme på begge to. Oppstår store ubehagelige smerter ved bøying og vridning til tider og ihvertfall etter belastning og da kan det vare i 3-6 dager og så gå over igjen og dette kan kopmme en gang pr mnd eller en gang pr hver 4 mnd. HAr vært hos lege og undersøkt flere ganger men de finner ikke noe snakker om å ta leddveske prøve, men har aldri giddet det, er liksom vant med skavanken og har støttebandasje jeg klan bruke ved behov...

Skrevet

okei.. mor har tatt prøver på leddgikt tror jeg, og verdiene var "tvilsomt forhøyet" så vet ikke.. men dette er jo i senere tid..

Det har jeg også reagert på, at min venstre hånd er verst, da jeg er høyrehendt.. er der normalt?

Tror jeg ser det litt an med å kontakte lege foreløpig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...