~hope~ i 7.himmel Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Hei dere alle i 3.trimester. Jeg hører egentlig til på dib.men det er bare 4 mndr siden jeg var her. et par dager etter fødselen og en stund fremover,har man ofte veldig mye melk og brystspreng,til produksjonen regulerer seg. Mitt tips til dere er at i denne perioden,så tar dere vare på absolutt all den melka dere orker å pumpe ut.ha gjerne med en pumpe på sykehuset.Ikke bare er den full av næring og skikkelig fet til den nyfødte,men den er GULL verdt for ettertiden! Om babyen skulle bli syk-så kan du ta opp å tine denne melka og babyen får ekstra næring og antistoffer når den trenger det som mest. Også er den helt super,når magen til de små stopper opp litt. Lille jenta vår hadde tre uker her,hvor hun bæsja bare tre ganger-altså en uke mellom.det er helt normalt,men babyen kan bli litt uvæll: suttrete og spiser mindre. Vi masserte,sykklet med bena,gav maltekstrakt og sviskesaft,men ingenting hjalp.Men når vi derimot tok opp melk fra fryseren (som jeg pumpet ut en uke etter fødselen og sparte) og gav henne på flaske,så kom bæsjn på kvelden samme døgnet.Og magen regulerte seg fint igjen. Du er trøtt og sliten og brystene har spreng,men gjør den innsatsen ved å pumpe og ta vare på den melka!Den er utrolig god å ha når det plutselig er noe.GULLVERDT! som sagt:o)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 blir så glad for sånne tips:) Har kjøpt pumpe så hadde faktisk planlagt å pumpe for å fryse ned=) Tusen takk for tipset!=)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 pumper du da på en tåteflaske og legger denne i fryseren eller? Eller en 0,5 flaske som en koker på forhånd? Mye rart jeg spekulerer på
Serial mom Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Smart:-) Det skal jeg definitivt huske! Men hvor lenge kan morsmelk ligge i fryseren da? Uker? måneder? Er helt grønn på dette...
Jane24 Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Du får kjøpt egnede beholdere på apoteket fra avent og lignende=)
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 kjøp avent sine brystmelk-oppbevaringsbokser.. de er det skrukork på, og man kan bruke de flere ganger. er også fine til barnemat senere:) har jeg hørt;P
~hope~ i 7.himmel Skrevet 25. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2007 Supert! Angrer på at jeg ikke pumpet mer selv.Man blir jo fortalt at man ikke skal pumpe så mye,for da øker du produksjonen,men i begynnelsen så sier jeg heller: pump i vei! Da har du uansett brystspreng,så hvorfor ikke ta ut litt,i stede for å ha vondt,du trenger jo ikke pumpe tom brystet(da øker du værfall produksjonen).Edle dråper sier jeg,edle dråper:o) Jeg har fryst ned i slike brødposer,bare de er litt mindre. og skrevet dato og ca mengde på.I bøkene sier de at de holder i 3-4 mndr,men gammeljordmødrene sier inntil 6 mndr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå