Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Hvor lang tid tok det før dere tok dere en fest etter fødselen? Bare lurer
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Tror gutten vår var rundt 10 mnd.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Fest? Hva er det? Det er nå snart 3 år siden jeg var ute på byen og nå venter jeg nr.2 så regner med det enda blir noen år til.
Gjest Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Fest? *ler* Første overnatting uten barn var når hun var ca 1 år. Da dro jeg og gubben med en båt, for da hadde jeg ingen mulighet til å ombestemme meg og dra hjem ;o) Første skikkelige fest var vel når barnet var ca 2 1/2 år...
Kaisa75 Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Fest, hva er det? Jeg ammet i 15 mnd og ble gravid med nummer to naar foerste mann var 1 ett aar, saa her har det ikke blitt mye alkohol i det siste nei :-) Et glass i ny og ne (foer jeg ble gravid, og ettar at jeg ikke full ammet) har det jo blitt, naturligvis..
Gjest Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Førstemann var 7 uker, første gang vi var på fest etter fødselen (det var jobbrelatert, obligatorisk, og såpass langt unna at vi måtte ha barnevakt fra en dag til den adre uansett). Det gikk helt greit det! Med nummer to var vi på fest 4 uker etter, og det var også ganske deilig! Jeg pumpet meg på forhånd begge gangene, og hadde barnevakten (mamma..) i huset vårt. Hver sin smak, men jeg synes det var helt greit å ta en fest så "kort" tid etter.
Tobias og Robin Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 jeg var på første festen da han var ca to mnd... Pumpet meg på forhånd, og tok kvelden forholdsvis tidlig, da du absolutt ikke tåler like mye alkohol etter ett svangerskap... To rusbrus, å jeg var på en god snurr,,,
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Første festen var hun 4 1/2 mnd. Men vi var tidlig hjemme husker jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 Ej va ute første gong etter 2 mnd. Julebord med jobben te mannen. Gjekk på hotellrommet å pumpa mej en gong i timen...... Blei aldri "full" samma ka ej drakk. Mormor var den stolte barnevakt. Gjekk kjempe bra..
mamma.85 Skrevet 25. september 2007 #10 Skrevet 25. september 2007 har dere obligatorisk fest med jobben ? hørtes rart ut
Gjest Skrevet 25. september 2007 #11 Skrevet 25. september 2007 Teambuilding i store konserner gir ofte obligatorisk oppmøte, og jeg tror det er ganske så vanlig.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #13 Skrevet 25. september 2007 Hvorfor unnskylder dere at dere går på fest? Såklart er det viktig med et liv utenfor babyen, og far trenger masse tid sammen med barnet, siden jeg har hatt 9 måneder å bli kjent med han. Jeg er 25 år, og føler meg ikke ferdigfestet i det hele tatt. Skal ha en stor champagnefest 2 uker etter jeg har født, har jeg tenkt! Føler på mange måter at folk bare: "HÆ?. Skal du virkelig drikke når du ammer?", og jeg får mange kommentarer på at jeg gleder meg til å drikke vin igjen. Hallo! Jeg synes ikke dere bør unnskylde dere for at dere har lyst å gå ut og drikke. Vi trenger vel ikke sitte borret fast med babyen til brystet heller. Men så er det selfølegelig de hysteriske mødrene som mener at en er en elendig mor om en ikke ammer konstant. Hvorfor har noen definisjonsmakt til å bestemme hva en ideel ammende nybakt mor må gjøre, og skape unødvendig dårlig samvittighet? Jeg sier bare; Ta dere en fest når dere vil, jenter. Babyen vil ha godt av at du har ny energi til det, far vil få mer kontakt og barnet vil bli mer uavhengig!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 25. september 2007 #14 Skrevet 25. september 2007 Jeg er enig i at en ikke skal måtte unnskylde seg for å ta seg en tur ut kort tid etter fødselen. Vi er alle så ulike, og har ulike behov. Vi er sikkert mange på ulike stadier i livet også. Grunnen til at jeg ventet i 10 mnd, var rett og slett fordi jeg syntes det var bakvendt å pumpe, og var livredd for å "ødelegge" ammingen. (fikk ikke ammet nr1 mer enn 3 mnd). Alle må få gjøre det de har lyst til Vi er jo voksne )
Gjest Skrevet 25. september 2007 #15 Skrevet 25. september 2007 Jeg unnskylder på ingen måte at jeg tar meg en fest i ny og ne, jeg forklarte bare omstendighetene rundt det. Jeg er snart 3 barnsmamma og jeg er også 25 år, og jeg har på ingen måte lagt opp utelivskarrieren min av den grunn! Nå skal det sies at vi er veldig bortskjemte i forhold til barnevakt, og at det muliggjør litt festing i mye større grad enn om vi ikke hadde hatt det. Jeg tror grunnen til at mange "venter" så lenge med å ta seg en fest etter at de har fått barn, rett og slett er fordi de ikke har ork! Mange førstegangsfødende har en plan for hvordan ting skal bli når ungen kommer, men virkeligheten samsvarer ikke alltid helt. Hvis du får en kolikkunge som vræler 20 av døgnets 24 timer, så er antakeligvis ikke fest det første ordet som detter ned i hodet ditt, hvis alt bare er en fryd så har man også større kapasitet!
Gjest Skrevet 25. september 2007 #17 Skrevet 25. september 2007 Skal vi se... Ble gravid igjen når sønnen min var 9 mnd, så har ikke "rukket" å ta en fest etter fødselen hans, så nå blir det ihvertfall en gang etter denne er født! Men har ikke hatt lyst til å feste, så har ikke savnet det...-Foreløpig!! :-))
*Vetlis* Skrevet 25. september 2007 #18 Skrevet 25. september 2007 Jeg dro på konsert og tok noen pils, når han var 4mnd, men han var hjemme pappa! Kl 23.00 - 00.00 tiden og 3 pils etter, så ringte jeg hjem å grein, ville bare hjem igjen!
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 25. september 2007 #19 Skrevet 25. september 2007 Hmmm...tror hun var 5 mnd da jeg tok meg en fest
twoboys & a girl Skrevet 26. september 2007 #20 Skrevet 26. september 2007 Var i bursdag da han var 9 mnd.
JANUAR GLEDE Skrevet 26. september 2007 #21 Skrevet 26. september 2007 jeg gikk ut med mine venninner da barnet var 3 mnd. pumpet meg godt over to flasker i en steril flaske før jeg tok en tur til byen først til restaurant, senere dans. Dette trengte jeg, for jeg sleil med svangerskaps depresjon. Det gjorde meg godt å vite, at nå var krppen min igjen:) Neste fest ble en tur til Tallin etter barnet var 2 og 1/2 år. Vi tok en kjærlighets tur og lot barnet være hos mine svigers, veldig herlig tur;)
lotta72 har fått Anders Skrevet 26. september 2007 #22 Skrevet 26. september 2007 Jeg tror det er kjempeviktig å huske å ta vare på seg selv. Du er fremdeles den samme gode gamle jenta selv om du blir mamma. Jeg fikk tre barn med 1 år og 10 mnds mellomrom. ( et sett tvillinger pluss en til) Bad ikke om hjelp, og ingen tilbød seg. Husker jeg hadde en venninne på besøk, og vi skulle dele en flaske rødvin. Jeg hadde ikke drukket på 3,5 år. Kastet opp som en gris. Og det av en halv flaske vin! Nå venter jeg nr 4 ( med ny samboer) og jeg har tenkt til å ta imot hjelp, og be om hjelp. Man er slett ikke dårlig mor om man stikker av med samboeren sin en helg, eller tar en tur på byen med venninner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå