Gå til innhold

Hvem her inne har IKKE......


Anbefalte innlegg

Skrevet

vært sykemeldt - eller brukt egenmeldingsdager (da mener jeg ikke sykt barn) under svngerskapet??....

 

Er selv 34 + 4 uten fravær fra studie og jobb. Har seff en del akk'er og ai'er med travel heim oxo, men har allievel klart meg så der...

 

Skjønner at mange har gode grunner for sykemelding og man skal selvfølgelig ta hensyn til kropp og sjel, men synes de som ikke er syke, eller blir sykemeldt havner litt i skyggen - hører liksom ikke så mye om dem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sykemeldte meg fra deltidsjobben da jeg begynte på skolen igjen, blir litt mye med skole hver dag og jobb på kveld/helgene med bekkenløsning! men jeg har jo da vært yrkesaktiv helt til jeg begynte på skolen etter ferien, så jeg har jo da ikke vært hjemmeværende!

Skrevet

Jeg har ikke vært sykemeldt i svangerskapet (uke 30 nå, og dette er mitt tredje uten sykemeldinger). Jeg er så heldig at jeg har kort vei å gå til jobb, og en rolig kontorjobb (bruker hjernen istedenfor kroppen) der jeg kan sitte så mye jeg vil og styrer mitt eget tempo på jobben. Jeg blir mye mer sliten av å være hjemme med barna og husarbeid enn å være på jobb...

Skrevet

Har brukt sykt barn dager og egenmeldinger, men da for de REELLE grunnene. Ikke en eneste fraværsdag pga svangerskap her, men jeg skjønner at noen trenger det. Sist var jeg sykemeldt 50% i 4 måneder pga bekkenløsning. Er litt stolt av å ha vært forsiktig denne gang slik at jeg ikke fikk det igjen. Merker nå at det hadde vært deilig med litt hjemmetid, men så er det bare 14 dager igjen til permen begynner...!

Skrevet

Jeg har ikke vært sykemeldt eller brukt egenmld. Har vært så heldig å være frisk og rask hele svangerskapet. Nå er jeg i andre permisjonsuke :o)

Skrevet

jeg har ikke vært borte fra jobben enda..men kjenner jeg bynner å bli forskjøla nå så hvis halsen blir værre må jg kanskje...litt kjip å snakke i telefonen hele dagen hvis jeg har dårlig stemme...håpe det går over...:)

Skrevet

Hei - er nesten i uke 28 (okei - ikke helt 3. trimester ennå) og har ennå ikke hatt sykemelding/egenmelding. Var veldig kvalm i begynnelsen (2 mnd), men gikk til akupunktør på kveldstid og kreket meg på jobb... Nå er jeg frisk og rask, jobber fullt - masse møter og befaringer, og et par spinningtimer i uka : )

 

Var student med førstemann, så lurte veldig på hvordan det skulle gå å jobbe fullt og være gravid. Blir nok verre på slutten, ja...

Skrevet

 

Jeg var frisk og rask frem til uke 30..Da ble det for mye for rygg og bekken å stå hele dagen..Fikk ikke lov av lege å jobbe. Har tungt arbeid, som ikke kan tilrettelegges.. Men syns det er drit kjedelig å gå hjemme!! Skulle gjerne hatt en kontorjobb e.l som hadde vært bedre for rygg og bekken i disse dager..Er nå 33 uker.

Skrevet

jeg er 31+3 og har ikke vært borte fra jobb en eneste dag=)

Skrevet

Har ikke vært sykemeldt, men vært veldig heldig med svangerskapet. Ikke vært kvalm eller hatt vondt noen steder. Har dessuten ikke blitt veldig tung heller så jeg skal ikke klage. Har hatt lang ferie også da jeg har jobbet som lærer og ikke jobbet etter sommerferien. Bare pleiet meg selv og ordnet til gutten kommer. Begynner å bli lange dager nå da. 31 dager igjen til termin. Synes det er bra at de som ikke har hatt det så lett i svskapet kan få skrive inn og klage litt da det ikke kan være lett.

Skrevet

jeg er i uke 31+5, hadde to egenmeldingsdager for et par uker siden, men da var jeg i ferd med å bli syk, så jeg tok fri for å slappe av slik at jeg ikke ble syk lengre. Dette gjorde susen og jeg kom meg igjen på disse to dagene. Jeg jobber over 100% i turnus, jobber alle skift og har på mange måter en krevende jobb, men ikke fysisk tung. Men er stolt av at jeg holder ut, eller ikke trenger sykemelding. Jeg får også mange tilbakemeldinger om dette fra kollegaer o.l. Har inne føler jeg nesten alle er sykemeldte, men det er nok ikke riktig. Stå på, det er godt å være frisk.

Skrevet

Jeg har ikke en dags fravær siden jeg begynte i ny jobb 1 sept i fjor.

Bank i bordet. Er nå 32 uker på vei.

Skrevet

Jobbet 100% frem til i forrige uke (uke 33) og synes det har gått fint hele tiden, sliten og trøtt blir man jo, men er jo normalt. Nå har jeg fått 30% sykemelding pga bekkenløsning, jobber kortere dager for å avlaste og prøve og holde meg i jobb de siste ukene! Er glad for at jeg har greid å holde det i sjakk såpass lenge (var mye verre sist). På den andre siden, var selv student i forrige svangeskap (og hadde ikke barn fra før), og selv om formen var dårligere den gangen så kunne jeg ihvertfall slenge meg nedpå når det passet for meg selv...

Skrevet

vi får se om My får en medalje eller diplom for å være så flink da.. dakkars havnet litt i skyggen.. du går vell rundt og skryter til alle som gidder å høre på om hvor flink og utholden du er.... baah

Skrevet

Har vært heldig og ikke vært sykemeldt (eller egenmeldt) en eneste dag i svangerskapet til nå. Er 31 uker på vei, og har ikke hatt behov for det. Syns det blir litt dumt når enkelte mener at lista for å være sykemeldt skal være så mye høyere når man er gravid enn ellers. Ikke-gravide går jo sjelden på jobben dersom de spyr halve dagen for å si det sånn, så hvorfor skal gravide gjøre det? Så jeg ser på meg selv som heldig, ikke "flink" som ikke har vært sykemeldt.

 

Det er jo en del av oss som slipper unna de store plagene, men som du sier er det nok ikke de man hører mest om. Så det kan jo sikkert være fint for mange å høre at det fins håp for å få lette svangerskap uten særlig med plager også :-)

Skrevet

vil bare si til dere alle at dere fortjener et stort klapp på skulderen og et "godt jobba" !!!

imponerende må jeg si..

:-) !! :-) !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...