Lene 1. Mai Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Jeg er 30% sykmeldt, men har tenkt meg en langhelg til utlandet i løpet av sykemeldingsperioden. Bør jeg melde fra om dette? Og hva er konsekvensene hvis jeg melder fra eller ikke melder fra?
Piken på landet Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Du skal krysse av på sykemeldingen at du skal utenlands, og du må søke nav om sykepenger under utenlandsoppholdet. Konsekvensene viss du ikke gjør det, er vel at de trekker deg for sykepenger. Men hvordan de kan finne ut at du har vært utenlands, det aner jeg ikke :-)
KnockedUp har født ei lita pie Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 De finner det ut om du blir dårlig eller noe når du er borte..Men dette er ikke noe problem, jeg var sykmeldt 100% og skulle til syden i ei uke..Ringte derfor til trygdekontoret mitt og forklarte saken, og spurte om hva jeg skulle gjøre..Siden det var så kort så sa hun at det var bare for meg å dra, og bare kose meg!!Så tror virkelig ikke dette blir noe problem for deg:)
Evab Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Dytter litt i denne, for dette lurer jeg også på! Skal til Portugal i høstferien (jobber som lærer, og har fri da). Ringte til NAV i dag for å forhøre meg med hvordan dette blir, etter som jeg fri fra jobben. Hun slet skikkelig med å svare på spørsmålet (for det er ikke ferie, men en type avspasering), og jeg føler etter å ha lagt på at jeg ikke helt fikk svar.... Håper noen andre her vet hva man skal gjøre...
Lene 1. Mai Skrevet 25. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2007 Jeg lurer veldig på hvordan jeg skal gjøre det. Om jeg skal si ifra eller ikke. Det er jo bare snakk om en langhelg - og jeg er jo bare sykmeldt en dag i uka...
Evab Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Ja, det er virkelig ikke lett. Føler som deg, og er usikker på om jeg i det hele tatt skal melde fra. Jeg hadde jo ikke jobbet uansett hvis jeg hadde vært frisk, har jo høstferie..... vanskelig!
Athina' Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 Du MÅ krysse av på skjema å få lege til å søke om sykepenger for deg, for hvis de finner ut av at du har reist uten å si fra er konsekvensene store og du kan miste alle trygderettigheter!
tyr1977 Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Enig med Athina her, du kan kun dra innenfor Norden uten å søke om "utreisetillatelse" Det kan koste deg dyrt hvis du ikke gjør det, du krysser faktisk av på del D om dette. Pleier sjelden å være ett problem, snakk med lege og Nav God tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå