Gå til innhold

Bare jeg som ikke har lyst på noen form for prevensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke ha p-piller,pga hormonene som gjør meg helt koko. ikke ha spiral eller hormonspiral,synes det virker så ekkelt å sette inn + at flere får vondere mensblødninger og jeg har ganske vonde smerter fra før.

Ikke vil jeg ha stang i armen ,da jeg har lest om flere som plagdes med denne.

Zezarette har jeg ikke lyst på , lest at flere er misfornøyde med småblødninger,nedsatt sexlyst osv.

så nnå bruker vi kondom da,når vi husker på det.slitsomt. blir en del hoppe av i svingen her , huff..

Flere som ikke vil ha noenting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg trenger ikke prevensjon når jeg ikke har sex.. :P

Jeg vil ikke ha p-piller igjen jeg heller, orker ikke å forvandles til et ustabilt troll igjen.

Spiral er uaktuelt av samme grunn som deg..

Men jeg har tenkt på sånn ladycomp, kanskje det hadde vært noe?

Skrevet

Bruker ingenting, eneste minuset er at jeg har store mensblødninger og masse vondt når jeg har mensen, sånn som nå. :o( Men er alt i alt veldig fornøyd med å ikke bruke noe som helst, etter å ha gått på pillen siden jeg var 14 år mer eller mindre....

Skrevet

Ikke jeg heller - har alltid endel bivirkninger med ppiller, selv om noen er bedre enn andre. Akkurat nå prøver vi jo på baby også da, og i den forbindelse har jeg lært syklusen min riiiiiiimelig godt å kjenne (den er like presis som klokka) så da klarer vi oss uten prevensjon unntatt akkurat rundt de dagene eggløsningen kommer. Funker som ei kule. Under eggløsning bruker vi kondom eller hopp av i svingen. Når vi evt har fått de ungene vi vil ha (dvs minst en til) så tror jeg nok gubben kan være klar for å kappe strengen...

Skrevet

Ja jeg hehehe ...Tåler ingenting.Tåler pokker ta ikke kondom heller lengre.Så her er det hoppetaisvingen.Hehehe burde ikke da med fire barn..Å hadde ett grusomt svangerskap,tok keisersnitt og fikk blodforgiftning..MEN blir jeg gravid skal liten være velkommen ;0)

Men nå har jeg nedsatt eggløsning da,måtte ta hormoner for å bli gravid å fy jeg ble dårlig.Tåler ikke hormon prevensjon heller...

Men om mens smertene mine ikke gir seg skal jeg fjerne livmora og da trenger jeg ikke prev .uansett da.

Skrevet

Jepp! Samme som deg, prøvde cerazette nå, men sluttet pga bivirkninger, kan ikke bruke spiral og tror ikke jeg ville klart å bruke pessar ol og har ikke fått igjen mensen så dermed faller "naturlig" prevensjon bort også (det brukte vi mellom nr 2 og nr 3 etter jeg fikk igjen mensen etter nr 2 da han var ca 10 mnd). Så blir kondom på oss også, men her er den på hver gang! Ikke tale om at vi tar noen sjangser, synes 3 barn holder lenge! ;-)

Skrevet

Pessar har ingen bivirkninger og merkes heller ikke under akten, pluss at det (i motsetning til kondom) kan settes på inntil en time før og sitter i åtte timer etter.

Skrevet

ja jeg vil gjerne ha kun kondom...

av alle de samme grunnene som deg...

men tør liksom ikke stole på kondomen..

Skrevet

eg vil ikke.. men er nesten nødd, skal visst ikke mye til før eg blir gravid. og fikk nesten nett ie dotter..., så her blir det hormonspiral..

selv om det er ekkelt å sette inn, så er det visst verdt det..

det som er ekkelt sier dei, er å kvi seg til å sette inn.. og me hs, så får du nesten ikkje mensen..

Skrevet

Bare en liten sak..Jeg må mest sannsynslig fjerne livmora pga sterke smerter og store blødninger.hadde jeg tålt hormonspiral hadde jeg sluppe.Så Hormonspiralen hjelper godt på mens smerter i tillegg mister en så og si mensen..Det er ikke noe vondt å sette inn har en født vaginalt.Har hatt hormonspiral 2 ganger.Så hadde jeg vært deg hadde jeg nok vurdert hormonspiralen pga mens smerter..

Skrevet

prøv persona!

Selv brukte vi det endel før, men nå hopper vi av.. og det har vi egentlig gjort i mange år.

Tåler heller ikke p-piller

Skrevet

Helt enig med deg.

Her brukes babycomp (se www.buenaventura.no). På de usikre/fruktbare dagene i måneden bruker vi kondom (hvis vi absolutt "må gjøre det" akkurat da). :-) Fungerer helt fint, og vi er veldig godt fornøyde med denne løsningen.

Skrevet

her er det akkurat som hos deg HI .. ;) Så får vi se hvor lenge det går før det er på'n igjen.. hehe.. ;)

Skrevet

har heller ikke lyst å bruke prev.. men ble gravid på første forsøk... og vil ikke bli gravid nå...

hva gjør man....

Skrevet

Vi bruker kondom. Tåler ikke så mye med hormoner i. og har kraftige blødninger så kobberspiral er ut.

blæ:(

Skrevet

Bruker cerazette nå, men lurer på om jeg må slutte for jeg har fått et forferdelig humør. Vet ikke om det har sammenheng med pillene, eller pga all dritten som foregår i livet mitt akkurat nå.

Er livredd for å bli gravid, så jeg har mest lyst til å sterilisere meg, og bli ferdig med det. Men så er jeg bare 26, så det er kanskje litt tidlig..

Skrevet

Andre prevensjonsmidler er forresten ikke noe alternativ heller.

Vil ikke ha spiral, av samme grunn som deg, HI.

P-sprøyte tør jeg ikke, fordi man ikke kan slutte på dagen, har man tatt den må man vente til den går ut av kroppen av seg selv. Det må være veldig kjipt dersom man får bivirkninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...